close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Steffen McGhie

Trods advarsler: Ny finanslov tillader højere fart

Ny aftale om finansloven hæver fartgrænsen på landeveje og motorveje, stik imod advarsler fra trafikforskere.

11. dec 2017 39

Løftebrud: Storebæltsforbindelsen skal finansiere motorvej

Taksterne over Storebælt sænkes med 25 procent frem til 2023. Dermed forlænges tilbagebetalingstiden for broen med fem år.

8. dec 2017 34

Endnu engang: Rødt lys for Aarhus Letbane

Sikkerhedsgodkendelsen kan muligvis falde på plads i næste uge.

8. dec 2017 11

Ikke engang politikerne må læse stor undersøgelse af signalprojektet

Delolitte har lavet en 350 siders rapport om det skandaleramte signalprojekt. Men kun 11 siders resume slipper udenfor ministeriet vægge.

8. dec 2017 9

Skal Danmark opgive nyt signalsystem til 23 milliarder?

Selv om projektet er voldsomt fordyret og forsinket, er udskiftning af de danske togsignaler stadig den bedste løsning, mener både Banedanmark, politikere og Transportministeriet. Men ikke alle er enige.

8. dec 2017

Video: Transportminister forklarer »virkelighedens« ansvar for signalproblemer

Transportministeren meddelte, at virkeligheden har ansvaret for syv års forsinkelser af togsignaler. Nu uddyber han i folketingssalen.

4. dec 2017 4

Som at pendle i en veteranbil: Minister afviser kritik af nye togsignaler

De nuværende signaler er usikre, forældede og forsinker togene, mener transportminister Ole Birk Olesen.

1. dec 2017 8

Banedanmark: »Udviklingen går kun én vej«

Styrelsen fastholder på trods af en uventet positiv fejlstatistik for de gamle togsignaler og kritik fra adskillige branchefolk, at det er nødvendigt at rulle et 23 milliarder kroner dyrt signalsystem ud på landsplan.

1. dec 2017 6

Nye signaler til 23 milliarder bygger på skrupforkert skrøne

De danske togsignaler har nået absolut sidste udløbsdato, og forsinkelserne kommer til at eksplodere, lød den officielle begrundelse for at investere i et nyt og uprøvet signalsystem. Men det afviser branchekilder, der bakkes op af statistikken.

1. dec 2017 35

Projektdirektør: Nu vender vi planen for jernbanen på hovedet

Planen om at lade signal­programmet gå forud for elektrificeringen af hele den danske togdrift har ganske enkelt ikke været realistisk, erkender Banedanmark efter syv års forsinkelse.

25. nov 2017 28