close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser og accepterer, at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Refns satire: Top Gear

I dag skal biler med skader, der kræver reparationer for 65 procent af bilens skønnede værdi (den såkaldte reparationsprocent), skrottes. Finanslovsforhandlingerne er i gang i øjeblikket, og Dansk Folkeparti foreslår at hæve det tal til 75 procent. Men hvorfor stoppe der?

Kommentarer (14)

Sæt krav til partikel og NOx og hvad har vi. Og så lad iøvrigt folk selv om deres egne biler og reparationer.

Fx hvad rager det Staten hvad nogens bil VEJER?! En ny Mercedes E med benzin motor forurener langt mindre end min 9 år gamle Berlingo diesel.

  • 2
  • 4

Igen har politikerne ikke en brik forstand på hvad de roder med.

En bil der har haft en større skade, bliver aldrig rigtig god igen, alene det at karrossen bliver rettet op i en hydraulisk bænk svækker konstruktionen, zinkbelægning og anden rustbeskyttelse, svejsninger med slaggedannelse og varmepåvirkning giver svækkelse i randzoner. ( At det så sjældent lykkes værkstedet at finde plads til alle de afmonterede skruer mm.og montere alle dele rigtigt, er et andet problem.)

(Spørg FDM om deres erfaringer, ved deres kontrol, med mangler ved opbygning af skadede biler)

Jo, jeg taler af erfaring, det ses ofte.

Bl.a. en kun 5 måneder gammel BMW, der måtte tilbage 3 gange efter at værkstedet havde meldt den klar, for at få rettet fejl og mangler ved reparationen

Sidste gang var på grund af manglende sikkerheds bjælke i bagdøren.
Værkstedet sagde: "Den vejer jo en del, men vi kan da godt sætte den i hvis du vil have det"

At det så tog værkstedet 2 måneder længere end lovet, og endte med at koste forsikringsselskabet 150.000 ekstra, (og let godt stykke over %satsen for skrotning) er så en anden ting

Ingen kontrol og sikkerhed for bilejerne i disse tilfælde.

Hvem der har forstand på biler, vil købe en brugt bil der har været skadet for over halvdelen af værdien?, ingen jeg kender

  • 2
  • 2

At der findes mekanikere, pladesmede og firmaer der ikke er deres opgave voksen. Men klamphuggere finder man også blandt ingeniører og husentreprenører.

Kender du begrebet byggesjusk, samt broer der styrter sammen under opbygning og tog der ikke kan tåle at køre....ikke at forglemme vore IT successer.

Sarkasme kan fore komme :)

Det kommer da an på prisen om man vil købe en skadet vogn. Hvis en sådan sælges til den ikke skadede årgangs gennemsnitspris, taler vi om svindel...slet og ret.

  • 2
  • 5