Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

Om Ingeniøren

Teknologiens Mediehus A/S driver publicistvirksomhed på et forretningsmæssigt grundlag med en redaktionel linje, der er uafhængig af økonomiske, foreningsmæssige og politiske interesser. Husets medier er karakteriseret af en stærk læserforankring og en udpræget faglig profil.

Virksomheden er ejet af IDA, Ingeniørforeningen i Danmark (2/3) samt pensionskasserne DIP og ISP (1/3). I forhold til ejerne er der indgået en samarbejdsaftale, der sikrer forretningsmæssig og redaktionel uafhængighed.

Husets traditionelle flagskib er Nyhedsmagasinet Ingeniøren, hvis fokus er på udviklingen indenfor teknologi og naturvidenskab sat i en samfundsmæssig sammenhæng. Nyhedsmagasinet Ingeniøren udkommer på tryk hver fredag i et oplag på 68.000 eksemplarer (Dansk Oplagskontrol, 1. halvår 2013) og har en historie, der rækker tilbage til 1892.

Til Nyhedsmagasinet Ingeniøren knytter sig Ing.dk, der med start i december 1994 var det første danske medie på internettet. Ing.dk bringer nyheder, blogs og debat og er Danmarks førende markedsplads for ingeniørstillinger. Ing.dk har over 178.000 brugere pr. måned (Danske Medier Research, Toplisten, jan. – jun. marts 2013).

Jobfinder er Danmarks største job- og karrieresite målrettet ingeniører, cand.scient.er og maskinmestre. Siden er konstrueret, så de besøgende hurtigt og nemt kan få et overblik over ledige stillinger og oprette CV. Derudover har Jobfinder en redaktionel sektion med nyheder, reportager og guides omhandlende ingeniørernes arbejdsliv og karriere. Jobfinder har 26.000 månedlige brugere (Danske Medier Research, Toplisten, apr. – jun. 2013). Det har eksisteret siden 1997 og var således et af de første jobsites i Danmark.

I november 2006 introducerede Teknologiens Mediehus it-mediet Version2 som led i en omfattende vækst- og strategiplan. Version2 er målrettet mod brugere, der arbejder med og/eller interesserer sig for it- og digitale problematikker og løsninger. Version2.dk udgiver løbende nyheder og tendenser, ekspertkommentarer i blogs, debat, it-job og andet indhold til brugerne. Hver måned besøger 90.000 bruger siden Danske Medier Research, Toplisten, jan. – jun. 2013).

Desuden er Version2 det eneste it-site, som også tilbyder job til de it-professionelle. Jobtilbuddene bliver eksponeret alle relevante steder på sitet, så de bliver bemærket af både aktive og passive jobsøgende. Foruden publicistisk virksomheder arrangerer Teknologiens Mediehus A/S events og messer - herunder jobmesser og diverse fagmesser.