Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

Management Insight #3 – 2015

Opret en gratis Insights-profil hos Ingeniøren og få direkte og nem adgang til whitepapers, webinarer og e-magasiner.
Når du tilgår dette materiale, accepterer du, at sponsoren af materialet kan kontakte dig på din oplyste e-mailadresse og telefonnummer med markedsføring af ydelser, der relaterer sig til emnet, som materialet omhandler.

Tema:
Ledelseskommunikation

Udgivelsessponsor:
IDA Lederforum

Management Insight er Ingeniørens nye ledermagasin målrettet ledere med teknologisk baggrund. Magasinet er målrettet ledere på alle planer i teknologivirksomhederne.

I denne udgave af Management Insight sætter vi fokus på ledelseskommunikation.

At skulle fyre medarbejdere er en utaknemmelig opgave, men man kan øve sig i at håndtere det på en god måde. Steen Kristensen, Vice President i NNE Pharmaplan har efterhånden en del gange været den, der skulle føre beslutningen ud i livet, og han fortæller, hvordan han forbereder sig på den svære samtale.

Ihærdig kommunikation kan sælge selv et stærkt upopulært motorvejsprojekt. Carsten Sandgaard Christensen fra Vejdirektoratet fortæller om, hvordan han vendte folkestemningen som projektleder for den nye motorvej omkring Silkeborg. Han sagdeja tak til samtlige invitationer til at komme ud og fortælle om projektet.

Personer med systemtankegang er blandt de mest værdifulde medarbejdere, men også dem, der oftest skaber konflikter, mener ledelseskonsulent Peter Dyhr. Det kræver et særligt ledelsesprog at kommunikere med en såkaldt ‘systemizer’.

Kommentar: Kommunikation er en ledelsesdisciplin på lige fod med at kunne lægge strategier og eksekvere.Ledere kan blive bedre kommunikatører alene ved at undgå de mest almindelige faldgruber i ledelseskommunikationen.