Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

High Speed Fremtidens Jernbane 2013

Opret en gratis Insights-profil hos Ingeniøren og få direkte og nem adgang til whitepapers, webinarer og e-magasiner.
Når du tilgår dette materiale, accepterer du, at sponsoren af materialet kan kontakte dig på din oplyste e-mailadresse og telefonnummer med markedsføring af ydelser, der relaterer sig til emnet, som materialet omhandler.

I denne specialsektion sætter vi fokus på en branche, hvor der de kommende år investeres milliarder i anlægsarbejde og ny teknologi.

Du kan blandt andet læse om, de pensionsmodne danske intercitytog, som IC4-togene højst kommer til at fungere som en aflastning for, indtil elektrificeringen af jernbanenettet er gennemført. De næste IC-tog bliver elektriske, fastslår transportministeren.

Kom også med i DSB’s værksted i Høje Taastrup, hvor de københavnske S-tog udstyres med det digitale sikkerhedssystem CBTC, der erstatter det gamle HTK-system, der har været i brug siden 1970’erne. Det vil gøre det muligt for togene at køre tættere på hinanden.

Elektrificeringen af det danske jernbanenet udfordres af den høje danske andel af vindmøllestrøm i elnettet. Banedanmark må derfor tage nye teknologier i anvendelse for at sikre en stabil elforsyning.