I dette tillæg sætter vi fokus på de aktuelle investeringer i jernbane og tog – og mangel på samme. Vi har blandt andet besøgt togproducenten Stadlers værksted og testbane i Berlin, hvor en del af Aarhus Letbanes tog bygges og afprøves. En testtur giver indtryk af tysk kvalitet og høj kvalitet. Danmarks første letbane skal efter planen være klar til afgang i maj 2017.
DSB’s indkøb af 275 elektriske togsæt bliver en tre gange større investering end de problemplagede IC4-tog. Derfor vil DSB for alt i verden undgå en gentagelse af det fejlslagne projekt og går efter et velafprøvet tog. Vi præsenterer syv hyldevarer, som kunne blive blive Danmarks nye eltog.
Regeringen har rundbarberet togfonden, og ifølge Transportforskere er det største tab ved besparelserne på jernbanen, at Østjylland går glip af en jernbane, der svarer til befolkningens størrelse. De største investeringer i Togfonden var tiltænkt netop Østjylland.
Carlsbergs nye S-bane station har været ekstremt udfordrende at anlægge, bl.a. fordi der til den ene side skulle køre tog tæt forbi under byggeriet, og der til den anden side var et andet stort byggeprojekt i gang. Det har krævet en minutiøs plan, som kunne være Egon Olsen værdig. Og det var faktisk også netop til Carlsbergs gamle godsbanegård, han fik dirigeret togvognene med Politiets sommerudflugt hen i filmklassikeren ‘Olsen-Banden på sporet’.
Vi bygger bro med stærke vidensmedier, relevante events, nærværende netværk og Teknologiens Jobfinder, hvor vi forbinder kandidater og virksomheder.
Læs her om vores forskellige abonnementstyper
Med vores nyhedsbreve får du et fagligt overblik og adgang til levende debat mellem fagfolk.
Teknologiens Mediehus tilbyder en bred vifte af muligheder for annoncering over for ingeniører og it-professionelle.
Tech Relations leverer effektiv formidling af dit budskab til ingeniører og it-professionelle.
Danmarks største jobplatform for ingeniører, it-professionelle og tekniske specialister.
Kalvebod Brygge 33. 1560 København V
Adm. direktør
Christina Blaagaard Collignon
Chefredaktør
Trine Reitz Bjerregaard