Vi bygger bro med stærke vidensmedier, relevante events, nærværende netværk og Teknologiens Jobfinder, hvor vi forbinder kandidater og virksomheder.
Læs her om vores forskellige abonnementstyper
Med vores nyhedsbreve får du et fagligt overblik og adgang til levende debat mellem fagfolk.
Teknologiens Mediehus tilbyder en bred vifte af muligheder for annoncering over for ingeniører og it-professionelle.
Tech Relations leverer effektiv formidling af dit budskab til ingeniører og it-professionelle.
Danmarks største jobplatform for ingeniører, it-professionelle og tekniske specialister.
Kalvebod Brygge 33. 1560 København V
Adm. direktør
Christina Blaagaard Collignon
Chefredaktør
Trine Reitz Bjerregaard
Var der sne på skinnerne den 1. juli 2007?
Aj, undskyld :-)
De glemte bare at skrive: "Modelfoto"
Nej, men tilsyneladende 1 juni samme år :D
Lars :)
Det var en usædvanlig kold sommer...he-he.
Nej, sorry. Nu har jeg rettet det.
Tak for jeres opmærkomhed
Vh
Martin, nyhedsgrafiker
Alle kender vel efterhånden forløbet. Det er der ikke meget ny journalistik i. Det kunne være en del mere interessant hvis tidslinien var suppleret med hvem der var ansvarlige for de enkelt beslutninger hen ad vejen og hvilke konsekvenser det har haft for de enkelte. Altså: -hvem udarbejdede et mangelfuldt udbud ? -hvem udarbejdede en kontrakt som man ikke kunne komme ud af? -hvem undlod at checke om de modtagne tog levede op til de mangelfulde specifikationer ? -hvem undlod at stoppe galskaben da det blev klart at der ikke var leveret det ønskede ?
Det kunne specielt være interessant at vide om beslutningstagernes (politikere, rådgivere og embedsmænds) karrierer blot kører uændret videre efter at man i den grad har svinet med vores allesammens skattekroner.
Der mangler mange punkter og deltaljer i tidslinjen.
Jeg kan godt lide underrubrikken på artiklen "udvalgte lavpunkter fra IC4-togets omtumlede historie", specielt ordet udvalgte siger det meget godt. Tænk en gang hvor meget sjovt der kan komme ud af den farce, og andre for-underlige indkøb "vi" sammen har indkøbt, som bare ikke virker på Danske hænder. Vi skal bare komme os over den, og få noget godt i stedet, så kan vi kigge tilbage på den og grine, og evt pege fingre af dem der har været med bestemmende gennem tiderne.
Hvad bliver det næste mon?, der er pt 371 dage og 5 timer til næste store valg. Et valg for Danmarks fremtidige store mulighed for godt køb/eller endnu et forkert valgt af grej og leverandør. F-16 skal udfases, og et nyt skal erstatte den - flere kandidater har deres fly helt klar, og en kandidat har kun en Mock-up med på Air-shows rundt i verden, selvom det skulle have været flyvende for længe siden. -hvad mon "vi" vælger, og hvem mon der presser på "vores" valg af Fly......
... hvis PHK's blog historier og debat blev lagt ind.
fin oversigt, men som Morten Thomassen skriver, så er der lidt der kunne trænge til en opfriskning / udbredelse..
ud over DSB har der jo også været en del politiske hoveder ind over for at diktere hvilke rammer udbuddet skulle / kunne laves under. Hvorfor det absolut skulle være smarte togsæt, istedet for lokomotiver m. vognstammer Hvorfor diesel istedet for elektrificering osv osv..
med andre ord, det er ikke kun fra DSB's medarbejdere der er begået dumheder..