Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Her er teknologierne der kan forbedre trafiksikkerheden

Sikkerhedsskabende installationer i selve vejen kombineret med stadigt mere intelligente og 'årvågne' bilmodeller er nødvendige virkemidler, hvis antallet af trafikdræbte skal halveres frem mod 2020

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Hvad godt skal radarovervågning bagfra gøre? Det kan da ikke gøre andet end at stresse folk med irrelevant information, så de glemmer at holde øje fremefter.

Havde engang en kammerat, hvis mor blev panisk hver gang der lå en lastbil bag hende, hvorpå hun pludselig bremsede for at få afstand. Sjældent har jeg været så bange.

Personligt vil jeg være rædselsslagen for at sådan noget skulle ske igen, hvis folk får radar. Radarinformationen kunne betyde, at forankørende pludselig bremser, når man lægger an til en overhaling og accellerer sin bil op mod dem for at kunne overstå en overhaling hurtigst muligt ved at have størst mulig forskel i hastighed.

  • 0
  • 0

fuldt ud - fratag os vores sidste selvstændighed i det totalitære overvågningssamfund og omlæg alle vejbaner til cykelstier og importerer 1 Million kinesere, til at cykle os rundt i cykel-taxi´er.

Sidste mand slukker og lukker...

  • 0
  • 0

fuldt ud - fratag os vores sidste selvstændighed i det totalitære overvågningssamfund og omlæg alle vejbaner til cykelstier og importerer 1 Million kinesere, til at cykle os rundt i cykel-taxi´er.

Sidste mand slukker og lukker...

Du lyder som en mand som skal til at få taget sig kort til motorcykel. En af de sidste bastioner inden for færdsel hvor det er føreren selv som tager beslutningerne. Alle disse smarte løsninger som efterhånden plager bilerne, har endnu mange år før de dukker op på motorcyklerne.

  • 0
  • 0

Havde engang en kammerat, hvis mor blev panisk hver gang der lå en lastbil bag hende, hvorpå hun pludselig bremsede for at få afstand. Sjældent har jeg været så bange.

Tillader mig lige at kommentere denne detalje.
Har aldrig kunne begribe tankesættet i at bremse for angiveligt at få større afstand til en for-tæt-på kørende bilist bagved. Det virker selvsagt altid omvendt, for selvfølgelig vil bilisten bagved derved komme endnu tættere på, og det er da også altid det der sker.
Dette er ingenlunde et forsvar af tætkørsel.

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten