sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Hvorfor er ovenstående statiske grafik indlejret i Flash? Eller er det mig der ikke kan finde ud af at fremkalde dynamikken?

  • 0
  • 0

..kan man "genbruge" bropillerne, hvis man forestiller sig at der laves en ny betonbro til erstatning for den metalbro der er der nu.. men bare med bredere vejbaner, og stadig med fortov/cykelsti... jernbanens spor ku bruges til at "udvide" vejbanerne ( de er ji ikke så brede).. når der engang kommer en 2 sporet jernbane - bro/tunnel til erstatning for den en-sporede der er der nu.. når man nu alligevel skal lave nyt.. ( bare en tanke... og jeg ved godt det koster "mulliarder"..)

  • 0
  • 0

Hvorfor er ovenstående statiske grafik indlejret i Flash? Eller er det mig der ikke kan finde ud af at fremkalde dynamikken?

Med højreklik kan du zoome ind i billedet og se detaljerne.

  • 0
  • 0

http://www.tidsskrift.dk/visning.jsp?marku... 'Sidst på året 1977 fremsatte de to civilingeniører E. Milling Nielsen og B. M. Ludvigsen forslag om at spare Farøbroerne og udbygge den eksisterende Storstrømsbro ved at sætte såkaldte vinger på broen og derved udvide den til 3 eller 4 spor, hvilket efter deres mening gav rigelig kapacitet. Ole Hovmand fra Fremskridtspartiet fulgte forslaget op med et lovforslag, og endnu engang blev Folketinget kastet ud i en debat.

Det sjove er, at forslaget om en vingeløsning slet ikke var nyt. 11975-betænkningen er der flere forslag til tilsvarende løsninger, men dem var der faktisk ingen, der rigtig havde interesseret sig for.'

Lit.: Bardenfleth, N. G.: En bevinget Storstrømsløsning? I: Motor årg. 72, nr. 20 1977. s. 34-35.

Ludvigsen, B. M. og E. Milling Nielsen: Forslag til ombygning af Storstrømsbroen. I: Ingeniøren årg. 4, nr. 3 1978. s. 31.

Ludvigsen, B. M. og E. Milling Nielsen: Storstrømsbro med vinger. I: Berlingske tidende 31.1.1980.

  • 0
  • 0

En billedtekst skriver, at der er saltet i 7 årtier.

Så vidt ældre folk har orienteret mig, er saltning først startet en gang i 1960erne.

Er der nogen derude, der ved mere om dette??

  • 0
  • 0

Det er nok kke kun vejsaltning man tænker på. Hvis broen er 70 år gammel er det nok vandet den står i man tænker på. Dvs vejr og specielt vind kan have betydning for salt deroppe. Lidt ligesom sommerhus ved stranden hvor en kraftig blæsedag kan give salt på vinduerne. Formoder jeg.

  • 0
  • 0

[quote]Hvorfor er ovenstående statiske grafik indlejret i Flash? Eller er det mig der ikke kan finde ud af at fremkalde dynamikken?

Med højreklik kan du zoome ind i billedet og se detaljerne.[/quote] Det kan man da også med almindelige billeder, ellers så må du da virkelig se at få opdateret din IE5

  • 0
  • 0

Man kunne også tage skridtet fuldt ud og nedlægge vejbanen (det er alligevel "kun" lokaltrafikken der benytter den).

Så kunne man bygge spor 2 der hvor vejbanen var tidligere og efterfølgende have fred og ro til at foretage en totalrenovering af det nuværende spor (1).

Det vil være en løsning der er fremtidssikret og vil understøtte den øgede togtrafik der kan forventes når Femern forbindelsen er bygget.

Der vil sandsynligvis stadig være plads til både fodgængere og cyklister, selv om der er to togspor.

  • 0
  • 0

Man kunne også tage skridtet fuldt ud og nedlægge vejbanen (det er alligevel "kun" lokaltrafikken der benytter den).

Så kunne man bygge spor 2 der hvor vejbanen var tidligere og efterfølgende have fred og ro til at foretage en totalrenovering af det nuværende spor (1).

Andre steder har jeg læst at den ikke kan holde til det.

  • 0
  • 0

Andre steder har jeg læst at den ikke kan holde til det.

Måske.... men jeg tror ikke helt på det. Et lokomotiv vejer "kun" ca. det dobbelte af en stor lastbil med hænger. Når man i forbindelse med etableringen af spor 2 fjerner beton-kørepladen, tror jeg ikke at belastningen på broen vil være større med et tog end med lastbiler.

Frekvensen på togene vil også være noget lavere end den nuværende for biler.

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten