GRAFIK: Fleksible stålringe forstærker tunnelrøret

Se hvordan tunnelrøret under De Lepontinske Alper blev boret og forstærket.

Emner : Tog
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Håber ikke at der sker nogen ulykker så store lastbiler spilder kemikalier så disse stålringe tære.

  • 0
  • 4

Bent Andersen: Du glemmer at trailere kan læsses på togvogne til længere strækninger. Konceptet kaldes rolling highway. CargoBeamer har nytænkt processen så endnu flere typer trailere kan tages med.

Tanken om sikkerhed i lastbilstrailere er ikke helt dum, også selvom det er en jernbanetunnel. For eksempel har Eurotunnel haft tre brande.

  • 0
  • 0

Bent Andersen: Du glemmer at trailere kan læsses på togvogne til længere strækninger.

Næh, det glemmer jeg nu ikke. Jeg bor i det sydlige Tyskland og kender omladningen af sættevogne på lave jernbanevogne, som er nødvendig (og ønskelig) fordi både Østrig og Schweiz ikke vil have lastvognstrafik over Alperne. Men min pointe var, at antallet af uheld pr. lastvognskilometer er væsentligt højere end antallet pr. godsvognskilometer. Uheld med lastvogne på motorvejen er en daglig forteelse, mens et uheld med et godstog kommer i avisen fordi det sker så sjældent.

MvH,

Bent

  • 1
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten