Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Få overblik over det kommende metro-net

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Linjerne er lagt lidt for langt mod syd på kortet, således kører metroen nu ikke til Flintholm men til Finsensvej.
Den nye linje via Bellahøj kommer heller ikke via Bellahøj osv..

  • 2
  • 0

Hvorfor er det, at byplanlæggere insisterer på underjordiske transportforbindelser i en havneby? Og arkitekter insisterer på at bygge stort set i plan med vandoverfladen? Hvad får politiske beslutningstagere i København til at ignorere afsmeltning af polerne og medfølgende vandstandsstigning i verdenshavene? Hvad er den anslåede levetid på et metrosystem? Står huse af beton lige så længe som huse af mursten?

  • 1
  • 1

hvorfor kan man ikke forbinde lufthavnsmetroen således at f.eks. hvert andet tog kørte direkte til Nordhavn station og Svanemøllen stationer.
m.v.h.
Bent Madsen

  • 0
  • 0

Hvorfor skulle metroen ende i lufthavnen?
Man kunne føre den videre til dragør ganske let, og dermed give Dragør en ordenlig forbindelse. Og 12000 potentielle kunder er en del.

Fx tog hvert 15 el 20 min er sikkert nok tror jeg

  • 1
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten