Dette indlæg er alene udtryk for skribentens egen holdning.

Asea Branding Breivik

3. februar 2012 kl. 14:301
Artiklen er ældre end 30 dage

Et logo er smukkest i modvind og skal kunne modstå tidens tand.

Men Breivik-massakren er mere end noget brand/logo kan klare og ABB (Asea Brown Boveri) kan ikke længere klare, at Anders Behring Breivik konsekvent omtales som ABB af den norske presse. Firmaets norske afdeling beder nu pressen om ikke at gøre det - ikke at bruge deres ABB til at omtale ondskabens ABB. Det er kun Café Teatret, der kan se charmen ved den gale massemorder. Det er i øvrigt et sørgeligt logo, de har hos ABB - man skulle tro, de havde taget udgangspunkt i dannebrog, men de er vel fra Schweiz, hvor de jo også kan noget med rød/hvid.

Her er et par logoer, der har klaret lidt af hvert og som stadig ser godt ud:

Artiklen fortsætter efter annoncen

Illustration: Privatfoto.

Agip (Azienda Generale Italiana Petroli) - et vidunderligt logo med den mystiske drage eller seksbenede hund, som jeg har set den omtalt. Genial og meget original brug af skrift med en lille hvid linje, der letter blokskriften.

En flink medarbejder i indkøbsafdelingen, der vandt en intern konkurrence blandt alle medarbejderne om et nyt logo til det britiske firma. Det gav BP dette fine, enkle og kraftfulde logo. Firmaet har i vore dage skiftet logo til en blomst, for at fremhæve sit grønne image - okay, blomster er symbolet på olie og benzin ... den ta'r vi.

Og til sidst Esso med det fine 'E', der tydeligvis er vokset ud af et stort, håndskrevet 'E'. Dette logo ser man stadig i Sydeuropa, på vores bedegrader er det fusioneret væk.

1 kommentar.  Hop til debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
1
3. februar 2012 kl. 23:56

Lars, det ville være interessant hvis du kunne tage flere logoer under kærlig behandling - både gode og dårlige eksempler.