GALLERI: Kaktusformede boligtårne, Ikea og hoteller på vej i København

Københavns længste taghave skal binde en lang række spektakulærer byggerier langs Kalvebod Brygge sammen. Se planen her

Kommentarer (14)

Kun dele af begge.
Hvilket jo stærkt er med til at fremme samarbejdet internt.

Det er åbenbart kun i sundhedsvæsenet, at vidensdeling ved tæt samarbejde opfattes som noget positivt!

  • 6
  • 0

Motorveje på kryds og tværs?
Fra de mange banesport?
Der påstås at være lavfrekvent støj fra vindmøller, som er langt væk fra
beboelse. Findes det ikke her.
I den civiliserede del af landet skal man lave en VVM-redegørelse omhandlende
blandt andet, om medfølgende trafik kan afvikles ordentlig. Skal man ikke det i
Københavnstrup?

  • 1
  • 9

Hej

Jeg har opdateret galleriet med et støjkort fra lokalplanen. http://www.kk.dk/sites/default/files/edoc/...

Simuleringerne viser, at støjkravene til boliger kan overholdes undtagen på den del af Kaktustårnene, der vender ud mod vejen.

Hvordan man vil sikrer attraktive udearealer i området er så en selvstændig udfordring.

VH

Ulrik Andersen
Journalist
Ingeniøren

  • 4
  • 0

Rart at se København tør noget mere i dag med arkitekturen, også i den mere centrale del men dog udenfor middelalderbyen. Også rart at se København tør vokse lidt i højden på udvalgte steder giver nye muligheder. Spændende :-)

Flere steder man går rundt i København øjnes moderne byggeri. Det er en fin kontrast til det gamle, og viser en dynamisk by, med respekt for det gamle men også stræben efter det moderne og mangfoldige.

På Rådhuspladsen er alt ved det gamle (DI-bygningen moderniseret, men det skadede ikke noget), men med advokatsiloerne i diskret baggrund.
På Istedgade er alt ved det gamle, men med Bohrs tårnet i det fjerne og alligevel i nærheden.

Det hele give et indtryk af "der er også liv længere fremme". Coolt.

  • 4
  • 2

En motorvej har på de vel længste strækninger to vejbaner i hver retning
På billedet er der tilsyneladende 3 i hver retning på den ene strækning,
og 2 i hver retning på den anden strækning.
Dertil kommer støj fra mange jernbanespor.
Støj, dieselos, støv fra bremseklodser m.m. gør meget overgå grillosen på de mange
altaner med enorme herlighedsværdier!
Hvad siger VVM-redegørelsen?

  • 0
  • 1

Vil man støjen til livs, og samtidigt binde begge sider af vejen bedre sammen, så burde man da grave hele Kalvebod brygge ned én etage. Dig and cover kunne med fordel benyttes på det stykke som er vist på billede 1 i serien. Det frigiver et areal af stort set samme størrelse som det projekterede.

  • 1
  • 0

Som regel er det bedst at anlægge stier, der hvor folk rent faktisk går. Fra A til B. Og jeg kan ikke på tegningen se, at der skulle være et formål med at spadsere af de stier der er tegnet. Med mindre man er er meget fuld...

  • 2
  • 0

En del af Banedanmark flytter fra nogle Banedanmark-kontorer til nogle andre Banedanmark-kontorer. Interne omrokeringer er vel ikke så slemme?

  • 0
  • 0

Kan det tænkes, at det har noget at gøre med tilgængeligheds krav, ifht f.eks. kørestole, hvor hældningen ikke må være for stor...?

  • 0
  • 0