close

Vores nyhedsbreve

close
Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du både vores brugerbetingelser og at Mediehuset Ingeniøren og IDA group ind i mellem kontakter dig angående events, analyser, nyheder, tilbud etc. via telefon, SMS og e-mail. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Fremtidens helikopter er en hybrid med bøjelig rotor

Amerikanske Bell Helicopters har skabt en vision af, hvordan fremtidens civile helikopter kan komme til at se ud. Det er blevet til en hybridhelikopter bygget af bæredygtige materialer og med rotor-blade, der kan ændre form. Agter-rotoren er blevet erstattet med et elektrisk moment-system. Bell Helicopters afslører ikke noget om, hvor langt de konkret er med helikopteren, eller hvornår den kan gå i luften.

Kommentarer (12)

Hvad hulen er : "bygget af bæredygtige materialer"?

Betyder det at den er bygget af spelt og kildevand, fra en sydvendt skråning af et helligt bjerg, i et fredet indianer reservat?
Eller er det det sædvanelige marketings vrøvl?

Jeg elsker helicoptere og vil gerne læse om nye spændende design, så det vil være sjovt om Ing.dk vil skrive om det, på et teknisk niveau.
Hvordan fungere det elektriske system der afløser halerotoren?
Hvad er ideen med det tydelige knæk på hovedrotorens blade?
Hvilken motor driver maskinen og hvorledes fremstilles strømmen til hale"rotor" systemet.
Hvordan fungerer en autorotations landing på en helicopter hvor halerotoren ikke er mekanisk koblet til hovedrotoren?

  • 12
  • 2

Man kan vel godt lave en autorotations landing uden halerotor - man har bare lidt svært ved at ændre retning.

/Brian

  • 1
  • 2