FOTOS: På rundtur i selvforsynende superhus

Se, hvordan et 500 kvadratmeter stort hus, der er fuldstændig selvforsynende med energi, kan skrues sammen.

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

http://visforvoltage.org/forum/9459-verdic... Citat: "... silicone batteries are lead acid batteries.

Guineng were original equipment in the Emax scooters. they went bankrupt in 2008 (both guineng and Emax, but Emax is a longer story).

Greensaver batteries are good, but only equal to other lead acid batteries. the rest is just sales hype. [?] eric fisher sells them in the US, though I haven't seen him online in some time.

aside from greensaver, there is powersonic ( look for PSH-12180FR ).

most lead acid battery manufacturers make agm format lead acid batteries for UPS ..."

  • 0
  • 0

Mon ik om det nu ik er et højt egetforbrug i det setup. (Tomgangsforbrug) Men som jeg forstår er det et pilot projekt under udvikling/test, så må det jo gerne være lidt bloated. :-) Har selv kikket på de power cells med reformer... Men meget kostbar og det var en uventet støjende løsning jeg fik demonstreret. Måske grundet reformer. Men spaltning til brint skal jo også komprimeres, så håber jeg det larmer knapt så meget i hans løsning. Tror nu det er mulig at forenkle løsningen meget endda, med ok resultat.

  • 0
  • 0

vision for fremtiden. alle danske sydvendte tage har et lov krav om at skulle ha solceller. på taget. Alle danske huse skal ha batterier, indbygget i deres huses energi forsyning.

Kraftvarmeværkerne skal nu ha brændselsceller. med et brint buffer lager, som gemmer overskuddet af vind og solkraft. hvor vi er ca 150-250% forsynede med energi.

Alle danmarks motorveje har. nu fået. simens E truck. køreledningsystem. og vi har nu bygget en del motortrafik veje med. e truck. efter den svenske model med. tre kørebaner.

Danmark har nu udelukkende elbiler men hovedsageligt selvkørende dele biler ja det er forbudt og bruge benzin og diesel. i danmark. til at drive lastbiler og biler med. lastbilerne. bruger overskudet af brint til de steder der ikke er dækket af vores. etruck kørelednings vej net. vi har bygget samsø broen. så vi har en time i tog fra kbh til århus.

Dette var min energi senarie for 2040 i danmark

  • 2
  • 3

Kære per Hansen.

Du skriver : Det kan vist kun blive Enhedslisten eller Alternativet, da de p.t. er de eneste fremsynede og ansvarlige partier i Folketinget.

Jeg er nødt at korrigerer dig. De to nævnte partier er bestemt ikke de eneste der interesserer sig for fremtidige energiløsninger, tværtimod. Der er stor opmærksomhed på bæredygtige energiløsninger i alle politiske partier i Folketinget, men din fornemmelse for at de to nævnte partier ønsker at signalerer monopol på grønne holdninger er nok rigtigt, men bare meget langt fra sandheden. Det handler om at udvikle energiformer der kan modsvare det nødvendige behov, herunder industriens energibehov og ikke mindst imødekomme den enorme energibehov som følge af menneskets vækst på jorden. Der er heldigvis en del lande som forsker og eksperimentere med bæredygtig energi som vind, sol, bølge og partikelenergi og der er godt grund til at være optimistisk med at der bliver udviklet en sikker og effektiv partikelenergiforsyning inden for en rimelig tidshorisont.

  • 0
  • 0

vision for fremtiden. alle danske sydvendte tage har et lov krav om at skulle ha solceller. på taget. Alle danske huse skal ha batterier, indbygget i deres huses energi forsyning.

Det er så den dyreste måde at få solstrøm i nettet på.

Kraftvarmeværkerne skal nu ha brændselsceller. med et brint buffer lager, som gemmer overskuddet af vind og solkraft. hvor vi er ca 150-250% forsynede med energi.

Det er meget dyrt, komponenterne findes ikke, og der er et tab på 60-85% af energien. Det kan gøres bedre på andre mådet.

Alle danmarks motorveje har. nu fået. simens E truck. køreledningsystem. og vi har nu bygget en del motortrafik veje med. e truck. efter den svenske model med. tre kørebaner.

Det er helt urimeligt grimt, dyrt at anlægge og sårbart overfor uheld.

Danmark har nu udelukkende elbiler men hovedsageligt selvkørende dele biler ja det er forbudt og bruge benzin og diesel. i danmark. til at drive lastbiler og biler med. lastbilerne. bruger overskudet af brint til de steder der ikke er dækket af vores. etruck kørelednings vej net. vi har bygget samsø broen. så vi har en time i tog fra kbh til århus.

Enig i, at DK har flest elbiler, men det skal komme med pisk og gulerod, ikke ved forbud. Brint er en dødssejler pga. de meget store tab forbundet med produktion, lagring, overførsel og omdannelse til mekanisk energi igen. Det giver mere mening at ofre lidt mere tab ved produktionen til at producere brændsler, som kan lagres stabilt over længere tid ved omgivelsestemperatur (methanol, ethanol, DME, etc.). Det tab opvejes af mindre diffusion og energitab ved lagring og overførsel fra stationært lager (benzinstation).

Her er vejen fra vindstrøm til lastbil via brint:

AC El fra vindmølle => DC strøm => brint ved elektrolyse => kompression/kondensation => transport til "benzinstation" => overførsel til brinttank i lastbil => diffusion/varmetab i brinttank => brændselscelle => DC/DC converter => gennem batteri som buffer => elmotor => mekanisk arbejde på akslen.

Dette var min energi senarie for 2040 i danmark

Det kunne sikkert fungere, hvis du var Kejser af Danmark, og fysikken var anderledes. Men systemet er hverken energimæssigt eller økonomisk optimalt.

  • 2
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten