Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Forsker om metrostøj: Miljøstyrelsens regnemetode giver ingen mening

Det er uhensigtsmæssigt at regne med et gennemsnit, når 10 sekunders støj flere gange i timen vækker folk, siger forsker ved Aalborg Universitet.

14. okt 2019 5

Vi måler hos beboerne: Metrostøj holder sig inden for grænsen

Ingeniørens støjmålinger fra to lejligheder på Haraldsgade viser, at støjen fra den nye metrostrækning, Cityringen, overholder grænseværdierne.

8. okt 2019 22

Kinesisk magnettog skal køre 2.000 kilometer på to timer

Kina planlægger en ny maglev-rute på 2.200 kilometer mellem byerne Beijing og Guangzhou, hvor magnettoge skal kunne køre op til 1.000 kilometer i timen.

8. okt 2019 22

Østbanen: Lokaltog sænker hastigheden på slidte skinner

Passagererne på Østbanens lokaltog kan se frem til længere rejsetider og færre afgange.

1. okt 2019 24

110 naboer har klaget: Københavns nye metro larmer og ryster

Allerede inden metroen åbnede søndag, klagede naboer over støj og vibrationer fra testkørslerne. Ifølge Metroselskabet skyldes det, at der ikke var tid til at slibe skinnerne. Det sker først ved årsskiftet.

1. okt 2019 18

Metroens prisstigning giver takstsystem ridser i lakken

Med metroens prisstigning bliver det ikke blot dyrere, men også mere besværligt at benytte kollektiv trafik i hovedstaden, lyder det samstemmende fra Rejsekort, trafikselskab og transportforsker.

30. sep 2019 2

Støttepartier undrer sig: Ny vestfynsk bane påbegyndes først i 2023

Socialdemokraterne kritiserede den borgerlige regering for manglende handling på banen, som skulle have stået klar i 2026. Nu bliver det tidligst i 2029.

30. sep 2019 21

Genoplev metrobyggeriet – 2016: Cityringen har klaret sit dybeste dyk

Ingeniørerne holdt vejret, da de knap seks meter store tunnelboremaskiner, der banede vej for Metro Cityringen, skulle sniges over den eksisterende metro og under Magasins fundamenter uden at ryste de gamle bygninger. Kom med os under jorden og tilbage til 2016.

28. sep 2019 1

Metrotillæg kan koste trafikselskaber milliarder

Hvad metroens passagerfald betyder for DSB og Movia, er der indtil nu ikke regnet på. Professor vurderer, at selskaberne risikerer at miste milliarder i indtægter.

27. sep 2019 7

Genoplev metrobyggeriet – 2015: Sandet er den største udfordring for metroboringerne under København

Vi skruer tiden tilbage til 2015, hvor den næste fase af boringen af Københavns kommende metrocityring skulle igennem sand – en undergrundstype, der aldrig før var boret igennem i så stor skala i Danmark.

27. sep 2019