Godsoperatører får tilskud til leje af ERTMS-lokomotiver: Løser dog næppe signal-bøvl

Aftalen vil ikke gavne godstransporten på jernbanen og kan endda ende med at øge konkurrencefordelen for godstransport på vejene, vurderer Ole Kien fra IDA Rail.

29. jun 2022 1

Dieseltog skal afløses af brinttog i Berlin: De kan tankes på 15 minutter

Siemens Mobility skal levere syv brinttog med to vogne hver i Berlin-Brandenburg regionen, der skal afløse dieseltog.

28. jun 2022 19

Banedanmark underviser lokoførere i signaler, de ikke selv vil vise

Selvom Banedanmark uddanner lokomotivfører i, at ugyldige og udgåede signaler tildækkes, er det ifølge styrelsen for dyrt og omkostningsfuldt at installere det på strækninger, der er overgået til det nye signalsystem.

27. jun 2022 10

Strækninger skal udskiftes med 'udstyr af første klasse': Modernisering af tysk jernbanenet sat i gang

Det tyske jernbanenetværk er blevet forsømt i adskillige år og skal modernisere, hvis landet skal nå 2030-målene.

23. jun 2022 9

Automatisering og førerløse S-tog kan aflive regionaltogene på Kystbanen

På lokal- og regionalstrækninger kan ­automatisering spare op til 45 procent energi og øge kapaciteten, forudser baneleverandør.

21. jun 2022 11

Alstom lover tog til tiden med IC4-afløser

Ingeniøren har mødt den franske togproducent Alstoms direktør.

18. jun 2022 17

Trods advarsel fra Havarikommissionen: Jernbanen stadig fuld af forvirrende signaler

Fire gange skifter betydningen af et slukket signal på strækningen mellem Roskilde og Rødby.

10. jun 2022 8

SYNSPUNKT Afgifter og gamle regler sender gods fra tog til lastbiler

3. jun 2022 1

Signalforvirring medskyldig i alvorlig togulykke i Vendsyssel

Slukkede signaler betyder to forskellige ting, når lokomotivførerne møder dem, afhængigt af, hvilken strækning toget kører på.

3. jun 2022 3

DSB har solgt samtlige IC4-tog - også de mest upålidelige

En udenlandsk køber er blevet enige med DSB om køb af IC4-togene, oplyser DSB til Ingeniøren.

2. jun 2022 7