Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lidar-scanning af 3.125 km jernbane skal måle frirum og skæve spor

Netop nu er data fra en tredjedel af Banedanmarks jernbanespor ved at blive behandlet. Fra næste år skal hele jernbanenetværket scannes årligt.

12. sep 2019 5

Banedanmark: Risikoen for elektrisk stød på København H er minimal

Banedanmark udskyder sikkerhedsarbejde på Københavns Hovedbanegård på ubestemt tid. Det medfører en »teoretisk risiko« for elektrisk stød, oplyser styrelsen.

28. feb 2019

Signalproblemer breder sig til Nordjylland: Flere nye baner får gamle signaler

Forsinkelserne i det 23 milliarder kroner dyre signalprogram betyder, at nye baner omkring Aalborg midlertidigt må udstyres med gammelt signalsystem.

11. maj 2018 5

Nye akseltællere kan fjerne hver fjerde signalfejl

En del af signalprojektet er at udskifte den gamle teknologi med at sende strøm gennem skinner for at holde øje med togene med moderne akseltællere. Det behøver man imidlertid ikke at opgradere signaler for.

1. dec 2017 26

Nye togsignaler er ikke testet: Minister var advaret

De nye signaler til jernbanen, som koster 20 mia. kr., risikerer at blive en større skandale end IC4, lyder advarslen til politikerne. Signalerne er ikke gennemtestet i drift nogen steder i Europa.

5. dec 2015 36