PODCAST: Hvorfor blev Concorden aldrig nogen kommerciel succes?

Flyrejser ved overlydshastighed var et overstået kapitel, da Concorden landede i 2003. I ugens Transformator kan du bl.a. høre historien om det banebrydende fly, og om hvordan man laver den mest medrivende lyd til computerspil.

3. jun 2022

Det Kgl. Bibliotek sikrer vores fælles spilhukommelse: Sådan redder de Franklin the Turtle

CD-ROM’er og disketter holder ikke for evigt, og derfor skal de lagres i et format, så eftertiden om 100 år kan kigge tilbage og tage ved lære.

22. maj 2022

Unreal Engine shows the future of computer graphics: “We are reaching real-time photorealism”

At The Game Awards held at the end of last year, Epic Games showcased Unreal Engine 5 with the tech demo “The Matrix Awakens”. The demo gave us a good idea of what we can expect from computer graphics in the coming years, a Danish expert says.

12. jan 2022

Som skabt til ingeniørhjernen: »Skak er en gennemskuelig verden«

Logisk tænkning, objektiv sans og rumlig intelligens er nogle af de vigtigste egenskaber, hvis du vil mestre skak, siger stormester.

6. feb 2021

Når computerspil bliver kunst: »Spil skal ikke bare være sjove«

Computerspillenes dogmefilm, indie-spil, vinder frem. Og for dem gælder helt andre værdier end for de konventionelle kæmpetitler.

7. dec 2019

Nye cloud-baserede computerspil storforbruger energi

Forskere efterlyser fælles energimærkning af computerspil, efter de har dokumenteret, at nye cloud-baserede spil forbruger nemlig markant mere strøm end traditionelle online-spil og lokale spil på en konsol eller computer.

14. nov 2019 4