Bagsiden: Hedder det overhovedet en ornepik?

Der er stadigvæk flere mysterier tilbage, efter vi fik gransket dimsen fra benzintanken i Tikøb.

28. okt 2022 24

Spørg Fagfolket: Hvorfor ser man ikke biler og fly med overflader som en golfbold?

Et par læsere undrer sig over, hvorfor man ikke ser biler og fly med små fordybninger i overfladen, når nu golfbolde suser sådan afsted. Det svarer teknologivirksomheden Trackman på.

21. okt 2022 13

Se video: Amerikansk crashtest sår tvivl om automatiske nødbremser

Nødbremsen fungerer bedst ved lav fart og har svært ved at undgå højre- og venstresvingsulykker.

4. okt 2022 15

1900: Flere virkelig gode og smagfulde vogne på biludstillingen i Berlin

Der er en sådan fart på udviklingen inden for automobiler, at man har ondt ved at følge med, skrev Ingeniøren i 1900 og beskrev årets nybrud inden for elektriske køretøjer og benzin-motorvogne.

24. sep 2022

Kina tester maglev-biler og opnår tophastighed på 230 kilometer i timen

Maglev-teknologien kan få en 2,8 ton tung bil til at svæve 35 millimeter.

19. sep 2022 13

700 millioner kroner på udvikling: Grønne dæk af plantebaseret gummi

Dæk produceret af gummi fra ørkenbusk er bedre end almindelig dæk, når det kommer til tunge køretøjer.

9. sep 2022 20

Bagsiden: Når der går kludder i trafikkens lynlås

2. sep 2022 20

Toyotaselskab har i 20 år snydt med udledning fra lastbiler

Folkene på gulvet turde ikke orientere ledelsen.

4. aug 2022 1

Undersøgelse af hybridbiler giver ikke svar på, hvor grønne de er

Skatteministeriets nye undersøgelse af de danske plugin-hybridbiler skal ifølge eksperter tages med et stort gran salt, da den ikke baserer sig på målte data, men på en spørgeskemaundersøgelse blandt hybridbilister.

28. mar 2022 12

1930: General Motors bygger biler på samlebånd i ny fabrik i København

Fabriksbyggeriet er sket med en efter danske forhold ualmindelig og velgørende fart, der stærkt nærmer sig til amerikansk tempo, skrev Ingeniøren i 1930.

26. feb 2022