Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Kinesisk magnettog skal køre 2.000 kilometer på to timer

Kina planlægger en ny maglev-rute på 2.200 kilometer mellem byerne Beijing og Guangzhou, hvor magnettoge skal kunne køre op til 1.000 kilometer i timen.

8. okt 2019 22

Søndag åbner Københavns 25 mia. kr. dyre metroring: Se hele dens omtumlede historie

Vi har samlet alle de væsentligste begivenheder, siden de første skridt i planlægningen af Metrocityringen blev taget for 17 år siden.

26. sep 2019 8

Grøn omstilling gør beton mere klimaskadelig

Flyveaske fra kulkraftværker erstatter CO2-belastende cement i betonproduktion, men der bruges nu så lidt kul, at kulflyveasken er blevet en mangelvare. Betonbranchen har endnu ikke udviklet fuldgode alternativer.

24. sep 2019 8

KRONIK: Femern-forbindelsen godkendt på usikkert trafikgrundlag

23. sep 2019 8

Femern-selskab tav om dårlig trafikprognose: Ikke et ord til tyske myndigheder

Selv om Femern A/S skulle give de tyske godkendelsesmyndigheder alle relevante oplysninger, oplyste selskabet det ikke, at en trafikprognose i april 2017 viste, at mindre trafik ville flytte fra Storebæltsforbindelsen end forventet.

23. sep 2019 4

Video fra tysk miljøorganisation: Femern-tunnelen ødelægger unikt stenrev fyldt med liv

Den magtfulde naturfredningsforening har sendt dykkere ned på bunden af Femern Bælt. Det danske projektselskabs beskrivelse af bunden som fyldt med sand og silt kunne ikke være mere forkert, konkluderer den.

6. sep 2019 29

Undergrundstog skal levere varme til boliger i London

Varmepumpe skal i et nyt forsøg anvende varmen fra Londons Undergrund til en andel af byens beboeres hjem.

28. aug 2019 3

Leverandører og ingeniører: Her kan det gå galt med EPS-beton

Lav trykstyrke, fejlagtige blandingstider og manglende hærden kan føre til problemer, når letvægtsbetonen tages i brug på byggepladser.

28. aug 2019 2

Limfjordstunnelen er i bedre form end forventet

Der bliver ikke behov for større reparationsarbejder inden for de næste 10-15 år, konkluderer en international ekspertgruppe, der dog anbefaler en række tiltag, der kan mindske spændinger og revnedannelse.

21. aug 2019 1

Flere leverandører af EPS-beton: »Problemerne har været kendt i flere år«

Letvægtsbetonen har været på markedet i flere år, og flere producenter har gennem årene kritiseret branchen for manglende information, standarder og certificeringer vedrørende håndteringen af EPS-beton.

13. aug 2019