close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Elbiler

Støvsugerproducent: Vi vil skabe en elbil, som skiller sig ud i teknologi og udseende

Dyson kender motoren og batteriet. Nu skal de i elbiler.

8. maj 2018 5

Stigning i CO2-udledning skyldes større og kraftigere biler

Bilindustrien har hævdet, at stigningen i CO2-udledningen fra nye biler i EU skyldes et fald i salget af dieselbiler, men nye beregninger fra miljøorganisation viser, at det er fordi vi køber flere SUV'er og dieselbiler med kraftige motorer.

3. maj 2018 23

Ingeniører skilte en Model 3 ad: Mekanikken er noget af det dårligste, vi har set

Teslas Model 3 imponerer uafhængige bil-ingeniører, der sammenligner den med et F-35-fly. Mekanikken er imidlertid en anden snak.

3. maj 2018 58

ANALYSE: Bosch vil redde dieselmotoren med teknologisk fix - men skal den overhovedet reddes?

Hvis dieseludstødning nu kan gøres ren, hvad er så argumentet for at udfase teknologien? Tyskland ønsker det i hvert fald ikke.

2. maj 2018 59

Danske biler pulser mere CO2 ud

Der kommer mere CO2 ud af udstødningen fra nye danske biler end tidligere. Samme tendens ses i hele EU. Måske skyldes det, at salget af dieselbiler er faldet.

2. maj 2018 9

Her er hurtigladeren, der kan sælge elbilens strøm tilbage til nettet

Med en ny oplader til elbiler kan bilejeren ifølge leverandøren få gratis strøm til sin bil ved at købe billigt og sælge dyrt.

29. apr 2018 24

Ekspert om V2G: Glem de private – sats på store elbilflåder

Det er for tidligt at afskrive V2G, mener DTU-forsker. Dansk Energi mener, man skal satse på de større elbilflåder.

24. apr 2018 12

Plugin-hybridbiler udleder mindre CO2 end både benzin- og elbiler

Hvis CO2-emissionen fra en plugin-hybridbil sammenlignes med en dieseldrevet Golf, skal hybridbilen køre 15.000 km, før den ekstra ‘CO2-omkostning’ til produktion af batterier og forbrug af el er udlignet. En gennemsnitlig elbil skal køre 43.000 km, og for en stor elbil er det tilsvarende tal mindst 68.000 km.

19. apr 2018 74

Tesla når vigtigt produktionsmål og sætter produktionen på pause

Med en ugentlig produktion på over 2.700 eksemplarer af elbilen Model 3 har Tesla nået et vigtigt mål i kampen for at bringe elbilerne ud til masserne. Nu stopper produktionen i 4-5 dage for at løse produktionsproblemer.

17. apr 2018 1

Energistyrelsen: Flere fossile brændsler i transporten på trods af vækst i elbiler

I den seneste basisfremskrivning af energiforbruget i Danmark har Energistyrelsen regnet med flere elbiler i 2030. Men selv om biler generelt bliver mere brændstofeffektive, så vil brugen af de fossile brændsler i transporten fortsat stige.

16. apr 2018 27