Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Vand i whisky

Kære eksperter!
Jeg tror, at der er mange eksperter på dette felt!
Det er velkendt, at whisky -kendere ihærdigt hævder, at der sker en magisk forvandling af den ædle drik, når man tilsætterr nogle få dråber vand umiddelbart før indtagelsen. Med et saligt blik i de fugtige øjne forklarer de, hvordan denne metoder fører til at "whiskyen lukker sig op" og "smagen bliver langt mere fyldig og nuanceret". Det har ikke noget at gøre med fortynding; få dråber er nok!
Forleden så jeg en snapsekender, som anbefalede samme metode ved indtagelse af snaps.
Er det hele blot ritualets magi, eller sker der vitterligt en omrokering af molekyler ved denne introducering af nogle få dråber "nyt" vand?
Jeg er sikker på, at ingeniørens læsere ikke vil spare sig selv i undersøgelsen af dette vigtige spørgsmål!
Med venlig hilsen
Overlærer Rasmussen, Samsø

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

1000 whiskyeksperter får 2 glas ens whisky, med den lille forskel at der er tilføjet vand i det en glas.
Nu skulle en signifikant andel af dem gerne kunne sig hvilket glas der var tilføjet vand.

Folk, der virkelig tager deres whisky seriøst, skulle vel nok have interesse i hurtigt at anstille denne lille test. Eller måske netop ikke.

• 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten