Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Nyt Dansk Filter Renser Røgen

Jeg var meget interesseret i at læse artiklen Nyt Dansk Filter Renser Røgen fra Brændeovne (22/2/19)
Jeg synes det er rigtig godt der er nogen der prøver at løse problemet med den type forurening.
Jeg vil gerne vide hvad er metoden i det system til at behandle de brugte filtre og sodpartikler som er blevet fanget. Hvad gør skorstensfejeren med de brugte filtre?
Jeg har fundet en artikel (1) om hvordan brugte filtre bliver behandlet fra kraftværker i Danmark.
Tilsyneladende bliver de brændt i deres egne ovne efter have været indpakket i polyethylen.
Vil de gamle partikler simpelthen blive fanget igen med nye filtre?

Jeg meget interesseret i om nogen med erfaring i disse områder kan forklare mig hvad er fordelen for vores miljø med den teknik, og hvilken andre muligheder findes for den type affald.

(1) Castaldi, Marco J. "Environmental Impact of Fabric Filter Bag Incineration (FFB White Paper)."

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først