Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

LED i PH5

Emnet har vist været diskuteret tidligere men hvad er den bedste LED pære til PH5 lige nu?

Der hænger vel en del af dem rundt omkring, så det kunne måske være interessant at have en fortløbende tråd om erfaringer om lyskvalitet og fordeling?

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Har nu efter nogen research købt en MASTER LEDbulb D 18-100W E27 827 A67.

Specifikationerne siger kun Ra 80 men jeg synes den har en acceptabel farvegengivelse. Ikke helt så god som halogen men det er så tæt på at det ikke generer mig væsentligt. Og jeg er kritisk med det!

Den er vist den mest lysstærke LED pære der umiddelbart kan være i lampen. 1521Lm svarende til en 100W glødelampe for 18W. Det er lidt fedt! Og rigeligt til mit formål over spisebordet, jeg har faktisk sat en lysdæmper på hvilket i øvrigt har den gode bivirkning at den tænder og slukker blødt.

Den er lidt længere end en standard pære så pæresokkelen/ophænget skal forkortes lidt. Den skal sidde meget nøjagtigt i højden, ligesom en glødepære, for at lyset bliver fordelt/reflekteret optimalt. Men så spreder den lyset fint i lampen, også opad.

Den bliver ganske varm så holdbarheden er måske begrænset. Det vil tiden vise.
Købt for 233,- inkl. fragt.

• 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten