Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

ING.dk = Københavnsk lokalavis?

Er det bare mig - eller er der andre der er enige i, at ingeniøren udelukkende ser verden fra Kalvebod Brygge?
Hvis man ser på emnerne som tages op - fx i klimadebatten, så er det elbiler (som er udmærkede til københavner pendling), metro cityringen (som kun er for Københavnere) osv.
Samtidig er svaret på klimaløsningerne også flere elbiler, mere metro osv. som kun er mulig hvis man bor i københavn.
Hvis man er i tvivl om hvad snæversyn er, så kig på sidste uges leder........

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Efter min mening kikkes der alt alt for meget indad.
Vi skal ud i verden, og levere de store løsninger så der virkelig kan måles en effekt.
Det hele handler om vores egen andedam, som jo kun kan løse 0,09 % af problemet.

• 7
  • 4

"Hvis man er i tvivl om hvad snæversyn er, så kig på sidste uges leder........"

Eller læs øverst på denne side. Viste du eksempelvis at de fleste Tesla sælges i Jylland? Så meget at Tesla nu har lukket deres servicecenter på Amager og åbnet et mere i Jylland (Vejle).

• 15
  • 1

man ikke kan se, hvem der har skrevet det oprindelige indlæg?

nej, pc'en her er ligeså uoplysende. Det var kun et spørgsmål om tid. På debat-siden kan man oprette en tråd, og så er der vel plads til fri og anonym leg. Hvilket kan rejse nogle spørgsmål.

Er dette smart, ad aktuelle debatter om ing-debatternes kvalitet? Hvis folk benytter denne mulighed i stor stil: er der nogen moderatorer på sådanne gør-det-selv tråde? Indgår de i søgeemner i lighed med Ing's egen artikler? Hvordan skelner læserne imellem skæg og snot? (hvilket kan være svært nok i forvejen).

Ikke for det, indgangsvinklen til det aktuelle debatoplæg finder jeg ok. Du der, debatoplægger, hvem er du egentlig?

• 13
  • 3

Spaendende med Esbjerg havn.... Deres nye industri fokus..... Som ING ikke har skrevet om.... Spaendende med flytningen af fyret.... Holder skraenten... Og og og... En lokalavis.... Tja

• 3
  • 4

Samtidig er svaret på klimaløsningerne også flere elbiler, mere metro osv. som kun er mulig hvis man bor i københavn.

Hvorfor i alverden skulle elbiler ikke være relevante i Jylland!? På mange måder er de da mere relevante, da færre bor i lejlighed, og derfor let kan få opsat ladeboks. Der er jo også langt ringere adgang til den potentielt miljømæssigt optimale offentlige transport.

Du kan køre fra Sønderborg til Aalborg i en Tesla model 3, uden opladning, med trailer på. Uden kan du næsten køre tur-retur i den store model, og vil kun skulle lade i 5-10 minutter på en supercharger. Lige nok til en tissepause.

Så hvad er det helt præcist for et behov jyder har, som elbilen ikke kan opfylde?

Ja, den er stadigvæk relativt dyr, men priserne går jo hurtigt den rigtige vej. Hvis man ikke skal have krog på, er der masser af billigere alternativer, som snildt klarer 200 km uden opladning. F.eks. Nissan Leaf til 249.900 fra ny, med en rækkevidde på næsten 300 kilometer. Det er så ét ladestop mellem Sønderborg og Aalborg.

Jeg synes da ikke at der er skrevet urimeligt meget mere om metroen, end der er skrevet om de jyske letbaner. Teknisk er der jo lidt mere kød på metroen, og det er et større projekt, så selvfølgelig får den mere dækning.

• 7
  • 0

Jeg synes da ikke at der er skrevet urimeligt meget mere om metroen, end der er skrevet om de jyske letbaner. Teknisk er der jo lidt mere kød på metroen, og det er et større projekt, så selvfølgelig får den mere dækning.

Metroen versus letbanen i Aarhus; For det første ER der skrevet utroligt meget om begge projekter. Når letbanen har fyldt en del sklydes det ikke den ubetingede succes. Jeg var selv forleden på et sjældent besøg i Aarhus, faktisk for at købe en dieselbil, og her kaldte sælger uopfordret letbanen for en Aarhushistorie.

Ad elbilsalget i Jylland; De første Teslaer var/er så dyre at stort set kun de inkarnerede og rige fans af hr. Musk kunne købe dem. Hvor bor de? (retorisk spørgsmål og indirekte årsag til denne tråd). I dag er model 3 plus flere andre knap så dyre elbiler kommet på markedet, og jyderne begynder at byde ind. I billedet tror jeg at vi skal indregne et element af at markedet bliver fyldt op, hvorpå der opstår et mindre vakuum. Nogle har forsøgt at lægge ansvaret for det på reelt set ubetydelige afgifter på elbiler.
MEN - elbilerne skal nok komme, men det tager tid.

Et andet element i trådens tema skyldes sikkert de tusinder af trafikdebatindlæg, hvor utallige lokaliteter i København omtales med ubegrænset indforståethed.

Mvh fra Langgade

P.S. Nej - jeg startede ikke tråden.

• 1
  • 1

Jeg har en fornemmelse af, at DTU oftere forekommer i ingeniørens spalter end alle de andre danske universiteter med teknisk/naturvidenskabelige retninger. Men det er ikke noget jeg kan/gider underbygge.

• 3
  • 1
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten