Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bilderberg Gruppen kommer til Danmark.

Jeg har jo sagt det før, men jeg er jo bare en klaphat.
Hvem skal betale for dette Hemmelige møde på Dansk grund og hvad vil det ikke koste.
Hvorfor skal vi finde os i at den Danske regering bare gør som den har lyst til, uden at vi kan gøre noget som helst?

Vi har jo været solgt længe...

http://ekstrabladet.dk/nationen/article225...

http://ing.dk/indhold/155779

http://ing.dk/debat/bjarne-corydon-og-gold...

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Det står minsandten på den engang aldeles ukendte loges egen hjemmeside. Det er første gang, at den uformelle klub kommer først ud med nyheden om, hvor mødet skal være.

"The 62nd Bilderberg meeting will take place at the end of May 2014 in Denmark"
http://www.bilderbergmeetings.org/index.html

Den 25. maj 2014 er der jo folkeafstemning i Danmark om EU og patent.

Mødestedet kan næsten kun være nord for København. Den sidste weekend i maj er der udsolgt her:
http://www.sophienberg.dk/

Og historien kom ud, inden den blev 1. april i Danmark.
http://www.information.dk/telegram/493027

• 3
  • 0

Et 5-stjernet hotel er mindstekravet for et Bilderberg-møde, som det der løber fra 29. maj til 1. juni i Danmark.

Da hotel Marriott på Kalvebod Brygge i København melder udsolgt i den weekend er det sandsynligvis på Marriott utroligt mange af de kendte skal mødes - og formentlig uden at redaktørerne sender deres reportere ud for at snakke med dem.

Otte danskere har siddet i styregruppen siden grundlæggelsen i 1954, og fire af dem har haft titel som chefredaktør i de store københavnske bladhuse: Terkel M. Terkelsen, Nils Nørlund, Aage Deleuran og Tøger Seidenfaden. Styregruppen har endvidere talt Anders Eldrup fra Dong, der er gift med TV2s direktør, Hakon Christiansen, ØK, Tage Andersen, Danske Bank samt nu cand. scient. pol. Ulrik Federspiel.

http://www.marriott.com/hotels/travel/cphd...

TV2News har endnu ikke haft noget om Bilderberg. Stationen plejer ellers at være på pletten, når noget handler om de kendte og kongelige og ikke mindst om politikere. Natos generalsekretær er nærmest altid med på Bilderbergmøderne.

Hvis vi vil vide noget skal vi måske sætte vor lid til Se&Hør - eller Ingeniøren? Der kommer helt sikkert mænd fra højteknologiske virksomheder til Danmark i slutningen af maj.

• 2
  • 0

Så må vi jo se om Lars Lykke når at få en invitation... Ellers er det afgjort at han ikke bliver Danmarks næste statsminister... Jeg tvivler meget på at han er statsmand nok til at få en invitation...

• 0
  • 1

Glimrende med det møde i Danmark, så er alle chemtrail, moon hoax, 9/11 inside job fantasterne og hvad har vi, beskæftiget den næste måneds tid. Først med at planlægge hvad de skal stille op under mødet. Efter mødet så et par uger, hvor de klapper hinanden på ryggen over deres "oplysende arbejde" i forbindelse med mødet.

For øvrigt en komisk kommentar, at spørge om pressen tør dække mødet, samtidig med at man i OP netop har linket til pressen, der dækker mødet.

• 2
  • 2

John Seiersen.
Nu er det ikke min video.
Og du kan bare fortsætte med at benægte...det er i jo så gode til. men jeg kan også godt forstå at det gør lidt ondt på jer.

• 0
  • 5

Nu er det ikke min video.

Nej, men du har udvalgt den. Og dit besynderlige valg er absolut kontraproduktivt for din sag.

Og du kan bare fortsætte med at benægte...det er i jo så gode til. men jeg kan også godt forstå at det gør lidt ondt på jer.

Du har vist et udpræget fjendebillede her på ing.dk. Der er åbenbart kun dig mod alle andre?
Kan du præcisere hvem du mener med "det er i".

Jeg, og sikkert også andre her på siden, er ikke udpræget begejstret for lukketheden i Bilderberg gruppen. Jeg ville foretrække mere åbenhed. Men konspirationsteorierne i den video som du har udvalgt finder jeg altså meget langt ude.

Hvordan gik det i øvrigt med kometen Elenin fra dine tidligere indlæg?

Mvh. Peter

• 4
  • 0

være så hårde ved Henrik - en gang imellem har han også ret - læs f.eks sidste halvdel af første linie i hans oprindelige indlæg øverst ;o))

mvh Flemming

• 3
  • 1

Kunne du ikke lade være med at poste noget, som du ikke vil stå på mål for?

Og du behøver skam ikke have ondt af mig, jeg er så rigeligt vandt til det vrøvl i kan finde i Youtube videoer.

• 0
  • 0

Otte danskere har siddet i styregruppen siden grundlæggelsen i 1954, og fire af dem har haft titel som chefredaktør i de store københavnske bladhuse: Terkel M. Terkelsen, Nils Nørlund, Aage Deleuran og Tøger Seidenfaden. Styregruppen har endvidere talt Anders Eldrup fra Dong, der er gift med TV2s direktør, Hakon Christiansen, ØK, Tage Andersen, Danske Bank samt nu cand. scient. pol. Ulrik Federspiel.

Bag diskussionen om Bilderberg ligger det interessante forhold at en global elite forsøger at foregøgle almindelige mennesker at vi alle har et interessefællesskab i en global verden, men det er naturligvis en illusion som kun dyrkes af samme elite og kun gavner den.

For mens eliten flagrer sorgløst rundt til betydningsfulde møder og konferencer verden over og kan finde attraktive steder at slå sig ned overalt, så foretrækker almindelige mennesker nogenlunde stabile rammer for tilværelsen og en sikkerhed for at de finanskriser, energikriser, folkevandringer og andre katastrofer, som disse superintelligente mennesker skaber, ikke pludselig trækker tæppet væk under vores daglige tilværelse.

Et eksempel fra vor egen verden som involverer personer der er sat i forbindelse med Bilderberg:
Den almindelige borger har gavn af en sikker og betalelig elforsyning, det havde man i en del år baseret på kul som brændsel. Pludselig valgte man politisk at kaste sig ud i et eksperiment med vedvarende energi, milliardinvesteringer i eksisterende anlæg gik til spilde, og nye milliarder blev og bliver stadig givet ud på vedvarende energianlæg uden at man er sikker på om det kommer til at virke og imens er den samlede elpris eksploderet.

Her sætter man således en abstrakt ide om at redde verden over almindelige menneskers ve og vel!

Uanset hvad Bilderberg er, så er det interessant som symbol på den voksende afstand mellem elite og folk og den mistroiskhed som den afstand medfører.
Men ellers behøver man jo bare at se hvordan unge, smukke og intelligente ministre plaprer løs om ting de ikke har forstand på og spilder milliarder af samfundets midler på luftkasteller som er skabt fjernt fra den virkelighed som vi andre oplever!

• 1
  • 0

Bilderberg-konferencen er ingen verdensregering eller en verdens- sammensværgelse.

Konferencen er mere.

På Bilderbergkonferencen bliver verdens vigtigste udviklinger indenfor verdensøkonomien og følgerne
diskuteret. Her biver de vigtigste politiske hoveder hjernevasket, så de kan drive en politik, som repræsenterer den moderne feudalklasses interesser.

• 0
  • 1