Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Svend Frost Bondorf

Svend Frost Bondorf

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

En nedsættelse fra 110 til 90

En nedsættelse fra 110 til 90 vil de fleste trafikanter finde unaturligt lav i forhold til vejstandarden, og et sikkert resultat er at der vil opstå meget større forskelle i bilernes hastighed: ét segment vil blive ved med at køre som nu mens et andet segment altid prøver at overholde fartgræns...

7. okt 2019 15:03Vestegnskommuner kræver hastigheden ned på 90 km/t på motorveje

Re: Hvad siger læserne til pristillægget?

Din smartphone i hånden. etc ... Ikke så mange faktuelle oplysninger, Peter ... nu havde PHK jo lige en god anledning til at råbe "neoliberalist" efter ting han ikke kan lide. Til forsvar for "almenvældet" naturligvis (eller mentes der mon "almenvellet"?)

7. okt 2019 14:30Forskere ryster på hovedet: Metroens nye pristillæg skræmmer millioner af passagerer væk

Ombygning fra fossil til el

Ombygning fra fossil til el har vel nogle udfordringer mht. sekundære systemer som motoren normalt driver. Er der nogen der ved om fx kabineopvarmning og hydraulisk servostyring let lader sig elektrificere eller integrere? Kan man eftermontere regenerative bremser så rækkevidden forøges? Og k...

1. okt 2019 13:57Tør du ombygge din ICE til en elbil?

Aha, Ingeniøren: Vi skal

Aha, Ingeniøren: Vi skal opdrages til at synes at 2013-situationen, altså det år hvor Danmark blev et frådende hav af mikrobiler, var en form for attråværdig normalsituation. Og ikke-mikrobiler betegnes enten"benzinslugere" eller "SUV"'er, sådan alt efter hvad man lige synes lyder mest synd...

12. sep 2019 15:36Danskernes nye biler bliver stadigt mere sorte

Re: Hvor ambitiøse skal vi være?

Det er længe siden jeg har set nogle anskaffer nye kurvestyret tog. Der er ingen af de nye standardtog, som har det. Så reelt er det ikke muligt. Glemmer du ikke Pendolino ETR 600/610 (https://en.wikipedia.org/wiki/New_Pendolino)? Eller regner du det ikke for et "standardtog"?

10. sep 2019 10:48Glem alt om Timemodellen

Re: Hele vejen til Vanløse...

Hvis det skal give mening skal line da føres helevejen fra Hvidovre hospital igennem/under Rødovre og til Vanløse eller Flintholm så ringen "lukkes" ? Der er ingen grund til at alle nye metrolinjer partout skal indgå i lukkede ringe, selv om Cityringen er fin nok. Men se den påtænkte Hav...

28. maj 2019 9:56Vestegnskommuner drømmer om Metro til Rødovre: Håber på hjælp fra staten

Re: Hvis man studerer kortene fra

Eksempelvis, hvis man indtegner S-banerne på kortet, så vil man bemærke at den foreslåede metro strækning går stort set parallel med den eksisterende ring S-bane. Hvis man skal være fair: Det kort findes faktisk i rapporten på side 24 med alle S-baner og de forskellige idé-metroer. Men du...

24. maj 2019 10:37Metro til Hvidovre og Bispebjerg Hospital vil koste 30 milliarder kroner

HSJ kan kalde

HSJ kan kalde Femernforbindelsen et "politisk" (="irrationelt") projekt" og hælde lige så mange gættede trafiktal på som han ønsker. Et kig på et Europakort og en smule viden om de lokale forhold i Danmark burde kunne overbevise de fleste om at tunnelen burde have været bygget for årtier siden. ...

16. maj 2019 15:45Kronik: Der kan mangle over 1 mio. personbiler i Femern-tunnelen

Re: Det er ret sjovt at følge...

Nu begynder de store tanker, for Movia har 2 lokalbaner i området; Holbæk-Nykøbing F (OHJ) og Tølløse-Slagelse (HTJ). Tankerne bliver endnu større hvis vi også indregner Roskilde-Køge og Østbanen her. Det er jo planen at disse baner fremover skal regnes som ét system fordi Køge-Næstved er...

6. maj 2019 14:15Ministeriet og DSB: Kan vi køre batteritog til Kalundborg?

Re: Spørgsmål er også hvor meget

I vores bil med automatgear bruges det meget ofte ved kø og rød lyskurv. Men vores anden bil som ikke automatgear, aktives det kun når man holderstille og kobler ud - det bevirker at den bil stort set aldrig bruger start/stop, da jeg/vi stort set aldrig kobler ud ved små korte ophold. (så start...

2. maj 2019 11:08Spørg Fagfolket: Sparer bilers stop-start-system virkelig energi?