Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jens Toft-Nielsen

Jens Toft-Nielsen

Kommentarer

Det virker

Jeg har i starten af april lejet en Leaf hos Avis, og den er stærkt vanedannende. Det er en rigtig bil, med mange lækre finesser så som indbygget navigation og bluetooth, og så kører den faktisk lige så langt, som den lover, når man starter. Et par ønsker : 1) Varme i gulvmåtterne ligesom i sæder...

21. apr 2014 17:28400 nye elbiler kommer snart ud på de danske veje

Nødudgange ?

Er det korrekt forstået, at dørene ikke kan åbnes, før sensorerne har fundet et trin ? At lokomotivføreren ikke kan åbne dørene manuelt uanset hvad sensorerne siger ? I så fald er det ubehageligt at tænke på en eventuel nødsituation, hvor det er nødvendigt at passagererne hurtigt forlader toget i...

13. mar 2014 9:29Hovedårsag til forsinkede IC4-tog: Fejlramte sensorer misser perronkanten

??

"Da en forøgelse jo er urealistisk, måtte der være noget galt med vores vindindeks,« forklarer Per Nielsen." Det forstår jeg heller ikke helt. Vindmølleejere med mange års erfaring nævner tit, at f.eks. NEG Micon 750 kommer til at køre bedre og bedre med årene.

1. nov 2013 19:3811 års vinddata afslørede overraskende produktionsnedgang

Opbygge et beredskab

Harry Lahrmann har helt ret i, at opbygning af et beredskab, der hurtigt kan afvikle trafikken efter en hændelse, er en god ide. Ser man på f.eks. Tyskland, er der langt mere respekt omkring at trafikken hurtigst muligt skal i gang igen efter en hændelse. Det kunne vi lære meget af i Danmark, med...

26. aug 2013 11:19Trafikforsker: Hvad er gevinsten ved, at jeg kommer hurtigt hjem ... til sofaen?

Stabilitet er ønskelig

Det er vigtigt at samfundet fortsætter med at understøtte både fjernvarmesystemer og omlægning til vedvarende energi. Det gøres bedst ved en kombination af elpatroner/varmepumper i fjernvarmeværkerne og en moderat forhøjelse af tilskuddet til landvindmøllestrøm, så vi undgår, at udbygningen af di...

7. aug 2013 20:36Dansk Energi: Nettab vil give alt for høje fjernvarmeregninger

Til Ole Kofod : RE Indfør forsøg

Hej Ole. Tak for dine konstruktive rettelser, som jeg tager til mig. Kan du uddybe, hvilke sporændringer der skal laves, hvis man skal kunne køre uden yderligere stop på sammenlagt ca. 3 timer imellem følgende byer : Aalborg - Aarhus - Fredericia - Kbh. H ?

2. jul 2013 16:03Britiske jernbaneeksperter til DSB og Banedanmark: Stram op på de rejsetider!

Indfør forsøg med timedrift

Der bør allerede nu laves forsøg med 3-timersdrift på lyntogene imellem Aalborg og København. Timedriften bør indføres med korte stop i Aalborg-Aarhus-Fredericia-København. Så kan vi ved samme lejlighed sikre en god ICE-forbindelse til Hamborg. Intercity-togene kan fint betjene Odense-København -...

2. jul 2013 9:20Britiske jernbaneeksperter til DSB og Banedanmark: Stram op på de rejsetider!

Re: Svar : RE: Kul, vind og vandstrøm

Min hovedpointe er fortsat, at før vi kan gå i gang med at reducere den fossile forsyning, må og skal vi have stabiliseret elprisen på et niveau, der er en anelse højere end det nuværende. Ellers risikerer vi, at den grønne omstilling går i stå. Med til den stabilisering hører, at politikerne bl...

23. jun 2013 15:39Analyse: Endnu en havmøllepark truer kraftvarmens fremtid

Svar : RE: Kul, vind og vandstrøm

Kulkraften ser jeg i et ca. 10-årigt EU-perspektiv, hvor vi lige så godt kan brænde kullene af i de effektive danske værker som andre steder i Europa. Herefter forventer jeg, at den grønne omstilling er tæt på at være tilendebragt, med nye lagringsmetoder til strøm m.v. og så er jeg enig : Så sk...

23. jun 2013 14:49Analyse: Endnu en havmøllepark truer kraftvarmens fremtid

Kul, vind og vandstrøm

Problemet er ikke de mange MW vindstrøm, der tilføres systemet. Det er ikke dem, der presser priserne, men derimod den meget svært styrbare model med en nordisk elbørs, der er udpræget liberalistisk. Samtidig med, at det blæser kraftigt i Danmark, importeres der store mængder norsk vandkraftstrøm...

23. jun 2013 14:28Analyse: Endnu en havmøllepark truer kraftvarmens fremtid