Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

Niels Danielsen

Niels Danielsen

Kommentarer

Re: Jeg har mange gange tidligere

Fejlen havde jo allerede vist sig under den tidligere flyvning, hvor piloterne enten var bedre eller heldigere. Fra PPrune: "The AoA sensor was reportedly replaced at Denpasar on 28th October during the 12 hours that the aircraft was on the ground there" Normalt ses AoA og IAS som seperate...

9. nov 2018 20:43 Efter flyulykke i Indonesien: Advarsel udsendt til alle piloter på Boeing 737 Max

Re: Redundans

Den relative lufthastighed burde måles ved benyttelse af mindst 3 forskellige teknologiske principper, f. eks. pitot-rør: Fint LIDAR: Kan måske anvendes på sigt, men er følsom over for nedbør https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01111... GPS korrigeret med vejrdata om luftstrømning: Ubrug...

9. nov 2018 19:47 Efter flyulykke i Indonesien: Advarsel udsendt til alle piloter på Boeing 737 Max

Re: "Coffin corner"

Det kan jeg godt se nu. Hvis pitotrørene heller ikke virker, går jeg ud fra at den barometriske højde heller ikke virker. Det Pitot statiske system har to åbninger. Den åbning der peger frem måler 'total trykket' som er summen af det det dynamiske tryk (P=2RhoV^2) + samt det stati...

9. nov 2018 19:25Nedstyrtet Boeing 737's speedometer var fejlramt på de sidste fire ture

tråd optager?

Den del i midten kunne godt ligne et tonehoved?

27. okt 2018 5:50Bagsiden: Loppefund: Endnu et mystisk tingest

Re: Relevant information

Hvad der er relevant er hvad det koster pr kWh. Ingeniøren publicere stort set aldrig forventede produktions omkostninger pr kwh og omkostningsforbedringer pr kwh Et sted mellem 25 øre og 150 øre pr. kwh alt efter ydre omstændigheder. Vindmølle fabrikanten sælger møllen på power kurven, sa...

25. sep 2018 19:21MHI Vestas lancerer 10 MW-mølle

Produceret forkert eller designet forkert?

Amager Bakke har lukket for energiproduktionen efter at have fundet ud af, at 67 kompensatorer er produceret forkert. Ved reparationen kom det frem, at kompensatoren var designet til at kunne holde til en mindre hastighed end den hastighed, det er meningen, at kompensatorerne skal kunne håndt...

12. sep 2018 19:36Medie: Tocifret milliontab venter Amager Bakke efter driftsstop

Re: Den menneskelige faktor.

Det er som regel en "svipser", der er årsag til ulykkerne. Fukoshimo ulykken er karakteriseret ved en regulær "bøf": Diesel back-up var placeret var placeret i kælderen, så de var de første der "druknede". Jeg kan nemt forestille mig en "smarte Harry", der er kommet igennem med en anlægsbespar...

10. sep 2018 22:01272 sider atomkraftguf

Re: Ja. Men hvorfor?

> Selvom antallet af ekstra cancertilfælde i fukushimaområdet er forholdsvis lavt, så er stigningen > signifikant. > Hvis Tokyo- Yokohama-området var ramt, ville antallet af efterfølgende cancertilfælde > selvfølgelig være stort. Jeg synes disse påstande savner lidt dokumentation. h...

10. sep 2018 20:33272 sider atomkraftguf

Re: Igen sludder Henrik

Jo, men designerne af flyet vil gerne have givet flyet endnu længere vinger for at spare brændstof, men så kan flyene ikke være i lufthavnene. Derfor har de taget det næstbedste valg, og brugt vinglets. Jeg ved ikke hvorfor at ovenstående er blevet down voted.. Fra https://en.wikipedia.o...

26. aug 2018 9:04Spørg Scientariet: Hvorfor har fugle ikke ’winglets’ ligesom fly?

Re: Igen sludder Henrik

A320 har et vingefang på 34 meter B737 har et vingefang på 39,47 meter De to sidste er født med den samme vingelængde før winglets som nu efter Jo, men designerne af flyet vil gerne have givet flyet endnu længere vinger for at spare brændstof, men så kan flyene ikke være i lufthavnene. ...

17. aug 2018 18:24Spørg Scientariet: Hvorfor har fugle ikke ’winglets’ ligesom fly?