Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Niels Danielsen

Niels Danielsen

Kommentarer

Re: Bemærk følgende sætning:

Det var ikke en MAX eller NG der var involveret i det du refererer til Niels Danielsen Det omtalte fly (China Airlines Flight 120) er en Boeing 737-800, hvilket er en NG. https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_N... Jeg er godt klar over at det ikke er den samme del der er tale om, men det...

4. jun 2019 17:51Nyt Boeing 737-problem: Luftfartsmyndighed kontakter danske flyselskaber

Bemærk følgende sætning:

Bemærk følgende sætning: "Boeing ikke hørt om at de potentielt defekte dele skal have forårsaget hændelser i luften." Et forkert samlet endestop på leading edge slats har tidligere forårsaget et haveri (på jorden) som nemt kunne have resulteret i omkommene. https://en.wikipedia.org/wiki/China_Ai...

4. jun 2019 7:00Nyt Boeing 737-problem: Luftfartsmyndighed kontakter danske flyselskaber

Re: Nedskaler følsomhed?

Der burde være en funktion der gør at man kan nedskalere følsomheden, trist hvis der ikke er. Dette er langt uden for mit fagområde.. Det virker som en billigere version af noget eksisterende udstyr, hvilket gør at man kan screene flere for fære penge. Målingerne har sikkert så dårligt sign...

1. jun 2019 21:06Nyt måleudstyr for følsomt: Fem af seks diagnoser forkerte

Re: Jacob Simonsen:

Niels - altid rart når nogen ved bedre end Danmarks to største rådg. ingeniørfirmaer ;-) Sandsynligheden for et dødsfald anslår Rambøll i deres vurdering som værende et dødsfald hvert 1.000.000 år for besøgende og dødsfald hvert 100.000 »for personer med erhvervsmæssig tilknytning til tag...

28. maj 2019 19:07Amager Bakke mangler tilladelse til skiløb

Re: Som jeg har læst det, så

Som jeg har læst det, så anvendes kun en af de 2 Angle-of-Attack mekaniske sensorer, som har høj fejlhyppighed, til at fodre MCAS systemet. Jeg går ud fra at 2 giver for mange fejl. Nej, det går imod design filosofien fra det orginale B737 design fra 1967. En ændring vil betyde at en pilot ...

28. maj 2019 7:17FAA: Det kan tage et år, før 737 Max må flyve

Re: Involverede kræfter

Er der nogen som ved om motoren til spindlen eventuelt heller ikke kan dreje den? Det var tilsyneladende tilfældet i det seneste crash. Og det samme er tilfældet på B737 NG, hvor trimmet (og ror størrelse) er mekanisk identisk. Her er det også umuligt at rede flyet hvis det kommer helt ud...

28. maj 2019 7:03FAA: Det kan tage et år, før 737 Max må flyve

Jacob Simonsen:

Jacob Simonsen: »Det er ikke hver dag, at man åbner en skibakke i Danmark, og kombinationen af skibakke og forbrændingsanlæg var uset, så det er ikke noget, der var en fast standardprocedure for,« siger han. Hvorfor skal skibakken blandes ind i dette? Hvis man inden for kraftværksindustrien begræ...

27. maj 2019 20:18Amager Bakke mangler tilladelse til skiløb

Re: Sikkert smart (engang)

Den formel gælder da vist helt generelt (og den må være rigtig, da jeg uafhængigt udledte præcis samme formel :) ) Wiki artiklen beskriver at det ikke er tilfældet. Forskellen er bare at for dit fly giver propellen træk og ikke opdrift. Opdriften kommer fra, at vingerne giver noget af luf...

22. maj 2019 7:30Første flyvende eltaxa har fået luft under vingerne

Re: Sikkert smart (engang)

Tak til Bjarne Jensen for formel for ideel ’trust båret’ luftfartøj. Et rotor arealet på 10m^2 er nok lidt overestimeret. Hvis vi i stedet kigger på fast vinget luftfartøj så kan energibehovet reduceres, men så kræver det en rullebane at starte fra. Alle højeffektive tungere end luft luftfartø...

21. maj 2019 23:08Første flyvende eltaxa har fået luft under vingerne

Re: Er tidligere B737 også ramt?

Jeg smider lige et link til en video med her, som viser en simulation af en 'stabilizer runaway' situation. Den er foretaget i en B737NG simulator. Jeg har set denne video før. Da B737MAX simulatoren ikke simulere de rigtige trim kræfter, så gør så gør B737NG simulatoren det jo no...

21. maj 2019 20:18737 Max-simulator var fejlbehæftet: Viste ikke, hvor svært det er at genoprette kontrol