Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Finn Aarup Nielsen

Finn Aarup Nielsen

Kommentarer

I en togtur sidste år i

I en togtur sidste år i oktober fra Danmark til Stockholm, var det jeg bemærkede at toget rystede noget mere end det jeg kender til fra danske tog. Som passager virker det som om man ved "selvmærkelse" kan fornemme udslidningen.

6. feb 2019 12:02Sverige: Skinneproblemer har ført til 16 afsporinger på seks år

Jeg gad vide i hvilken grad

Jeg gad vide i hvilken grad vi vil opleve at husstande opsiger elabonnementet i fremtiden, hvis solceller og batterier med den fortsatte faldende pris bliver udbredt i sådan en grad at solceller på et parcelhustag kan dække hele husets elforbrug? I sådan et tilfælde vil det naturlige monopol delv...

14. jan 2019 18:18Udenfor pædagogisk Radius

Re: Først beregnes vindens kraft

Fv = 1/2 * rho * V^2 * Cd * A = 1/2 * 1.225 * 20^2 * 2.0 * (12 * 5.5) = 32.34 N Hvordan regnes arealet til 12 * 5,5? Gardintrailerenes lastrum er vel typisk omkring 14 meter lange og 2,7 meter høje, så fladearealet er 14 * 2,7. Det er uklart for mig hvordan læsidens sug skal regnes med: Om...

4. jan 2019 18:12GRAFIK: Sådan burde lastbilstrailer være fastgjort til ulykkestog

Re: Hmmm!

Passagen kan have gjort det værre, men det er ikke passagen som har forårsaget trailen rev sig løs fra godstoget. Fysikken umuliggør det. Hvordan ved man det? Vil det ikke være nødvendig med simuleringer a la den artikel som en kommentator har henvist til https://www.jvejournals.com/artic...

4. jan 2019 11:34Lokofører: Trykbølge fik muligvis trailer til at rive sig fri

Re: Kongetappen er stadig et issue

Baghjulene er nu fastholdt i nogle hjulbrønde og kongetappens fastgørelse automatiseret: https://www.youtube.com/watch?v=cQoVlej_R-8 Hvordan kan vi sige at baghjulene er "fastholdt"? Fra videoen (4:00-) ser det ud som om megatraileren blot er stillet i togvognen og traileren kun fastholdt ...

3. jan 2019 1:46Løsrevet lastbiltrailer ramte ulykkestoget på Storebælt

Re: Kender det fra udlandet

Busser fylder ikke nær så meget og selv hvor man, som ved f.eks Hovedbanegården, har samlet næsten dem allesammen på et sted er der stadig de der enkelte forsagere man skal finde et helt andet sted (oppe ved frihedsstøtten f.eks). Er det ikke sådan at Rejseplanen viser hvor bussen holder ...

22. aug 2018 15:57Brugen af kollektiv transport – om det mentale kort og angsten for at spilde andre folks tid

Re: Andre faktorer end karakter gennemsnittet?

Jeg tager sandsynligvis fejl, men var der ikke netop åbnet op for, at man ville sidestille en målrettet ansøgning med et højt gennemsnit? Sådan at ens 12-tal i f.eks. Oldtidskundskab ikke skulle være afgørende for, at få den bedst kvalificerede student om bord til et emne som kunstig intellige...

20. aug 2018 12:53Unge flokkes om uddannelse i kunstig intelligens

Re: Kunstig intelligens i praksis?

De store Internetvirksomheder anvender i meget høj grad maskinlæring som er en del af kunstig intelligens. Faktisk er Google, Facebook, Baidu og Microsoft blandt de førender forskningscentre i maskinlæring. En ph.d.-studerende fra vores gruppe (der også står for den nye bacheloruddannelse ’Kunsti...

9. jul 2018 14:30Unge flokkes om uddannelse i kunstig intelligens

Selvkørende biler

På Letbanens FAQ http://www.dinletbane.dk/faq/ kan jeg ikke finde nogle tanker om selvkørende biler/busser. Er de ikke bange for at blive disruptet ihjel inden år 2024? Så vidt jeg kan se kører Google allerede rundt i Austin: https://www.youtube.com/watch?v=bM00pzuZReg De små langsomme Navya mi...

12. jan 2018 2:00Nu får København sin første letbane til seks milliarder

Lyngby

"Dette medfører svingrestriktioner for øvrig trafik samt en mindre ekspropriation. ... Udformning indebærer en række udfordringer og medfører, at trafikafviklingen kun kan opretholdes med relativt store ventetider/kødannelse." side 121-122 http://www.dinletbane.dk/media/1507/letban... Jeg forstå...

12. jan 2018 1:31Nu får København sin første letbane til seks milliarder