close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Sune Uwe Friedrichsen

Sune Uwe Friedrichsen

Kommentarer

Acceleration

Har vi nogle tekniske specifikationer fx. acceleration under givne belastninger med vogne og last?

13. mar 2018 14:06Her er Danmarks nye el-lokomotiv

Re: Signaler først derefter elektrificering

Jo, enig med dig "Det nuværende signalplan er ren "benspænd" for udvikling af jernbanen" skrev jeg for 3 år siden og hvor jeg deltog i debatter om det. Der var dog hverken opbakning eller såkaldte "likes" for mine sysnpunkter! Mere: https://ing.dk/artikel/enhedslisten-kraeve...

3. okt 2017 13:39Alle advarselslamper blinker for nye signaler til danske fjerntog

Re: Information

Det er nu rart at vide hvad afgangs- og ikke mindst ankomst tidspunktet er ved destinationen, idet det fortæller om det er muligt at skifte til fx. bus eller tog?! Hvis man alligevel ikke kan komme videre eller skal vente meget lang tid for at komme videre, vil man nok søge andre 'veje&#039...

9. feb 2017 12:18Banedanmark-system i knæ: Højtalersystemer, rejseplan og skærme ude af drift

Gode og ikke mindst realistiske idéer fra Dansk Jernbaneforbund

Idéen om sammenlægning af de tre statslige instanser bør tænkes ind politisk.

30. sep 2016 7:52Jernbaneforbund: Drop højhastighedstog for at redde Togfonden

Re: Renovere broerne eller sænke skinnerne...

Vil mene at hver enkelt eksisterende bro bliver vurderet mht. alder og forfatning, samt betydning infrastrukturmæssigt, men også jordbundsforhold, dræningsmuligheder og nabo forhold såsom anden infrastruktur, natur (WWM), bygninger og fredninger mv.. Nogle steder, hvor eksisterende bro både har ...

26. jul 2016 19:29DSB afviser eltog med batterier i Danmark

Re: Tog inversteringer,

Samlet 60 milliarder kr. i tog investeringer er forfejlet. 60 milliarder kr. for hvad?

15. feb 2016 12:58DSB indleder milliardindkøb af eltog

Hvad med at tænke

Hvad med at tænke mindre på forbindelser til udlandet og mere i vores indlands infrastruktur - den trænger!

10. feb 2016 10:45ANALYSE: Derfor bliver Femern-tunnelen måske udskudt, men ikke droppet

Re: Der er faktisk en del andre :-)

Lasse Toylsbjerg-Petersen Der vist ingen tvivl om at vi skal have bestilt både ellokomotiver til regional drift og set på noget højhastighed til intercity drift - flot er dit indlæg fra Bombardier! http://www.banekonference.dk/sites/default...

8. feb 2016 13:08DSB indleder milliardindkøb af eltog

Re: Næste trin

RUF uden Toblerone Niels, ha, ha, har nu set på RUF i mange forskellige tråde her på ing.dk - tror på at du er jo utrættelig ;-) Hvis vi skal være lidt seriøse og det skal vi helst her på Ingeniøren, så er en af jernbanens store berettigelse jo godstransport - hvordan ligger landet mht....

14. dec 2015 18:03Regeringen dropper målet om fordobling af jernbanetrafikken