Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

John Laustsen

John Laustsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Ethvert seriøst bud

kommer til at indeholde svar på hvordan vi skalnå omstillingen. Rigtig mange ar de energiformer vi benytter i dag har væsentlig længere levetid end til 2030. Eks. er gennemsnitsalderen på personbiler i Danmark i dag over 8 år, hvilket betyder at 3/4 nye el-biler i 2030, så vil der stadig køre 2½ ...

21. jun 2019 15:04Vejen til ambitiøse klimamål går gennem elektrificering: »Der er ikke andre langtidsholdbare muligheder«

Re: Indretning af olietank

Såfremt du har ret; vil dette være en desing fejl på alle sump tanke ( jeg går ud fra at de alle er lavet ud fra samme desing); dette vil helt sikkert være noget Sjøfratsdirektoratet ser på, og jeg håber vi alle bliver klogere senere.

3. apr 2019 12:30Eksperter om Viking Sky: Lavt smøreolieniveau er næppe hele forklaringen

Re: Niveau sensorerne i tankene

Det er normal pracis at pejle oliestanden dagligt og derved kontrollere at der er olie nok i tanken. Man venter aldrig på at der kommer en alarm; undtagen om man er helt inkompetent. Alarm for lav oliestand vil heller aldrig resultere af nedlukning af motorerne; dette udføres kun af lavt smøreoli...

3. apr 2019 11:52Eksperter om Viking Sky: Lavt smøreolieniveau er næppe hele forklaringen

Det er da glædeligt

at el-bilen nu er kommet i et setup, der tillader almindelige bilister at vælge el-bil, forsåvodt,a t der kan leveres tilstrækkeligt med biler, til en leveringstid, man kan leve med. Det der så mangler lidt endnu er noget brugbsrt til de mennesker der stadig har behov for noget på krogen; nogle ...

27. mar 2019 9:36Kia e-Niro: Det er slut med at skrive om (almindelige) elbiler

Re Cost/Benefit

Helt korrekt at det viker som en dyr løsning på et mindre problem. Umiddelbart kan jeg ikke se hvordan et mindre konstant lysende rødt lys kan genere så meget at der skal bruges mange penge på en undgåelse. Alternativet, så kan man måske se på en løsning hvor lyset ikke lyser under horisonten, ...

6. mar 2019 8:22Mørklægning skal gøre havvindmøller mere spiselige

Re: Koldere fryser?

At sænke temperaturen i fryseren bevirker at den nedbrydning der trods alt foregår sker ved lavere hastighed, så "levertiden" for produkter i fryseren øges med en faktor 3 ved at sænke temperaturen fra -18 til -21 grader. Dette vil i nogen omfang være muligt for almindelige frysere, der kører på ...

19. nov 2018 11:26Spørg Fagfolket: Bliver bakterier frostsprængt i fryseren?

Re: Hvor hurtigt og hvor meget ?

Det er umiddelbart umuligt at sige noget om møllens egensvingningsfrekevens/periode, da dette afhænger utrolig meget af designet. Med hensyn til bølgeperioder ses der ofte bølgeperioder i Nordsøen på op til 10 sekunder for vindsø, mens der for swell/dønninger ses længere perioder; det må forvente...

5. nov 2018 13:19Søgang forvirrer flydende vindmøller

Re kostbat ventetid....

Ventetiden kan de ikke gøre noget som helst ved, det er "kun" brændstofforbruget der kan reduceres ved nedsat fart. Skibet kommer ikke tidligere til kaj uanset. Deter godt nok sandt at med moderne data er det muiligt med mere nøjagtig planlægning, men det har de seneste mange år trods alt været ...

22. okt 2018 9:20Containerskibe venter i dagevis på at komme ind til havnen: »Det er vanvid«

Dårlig brændstoføkonomi

Det er ikke første gang Mazda bruger wankelmotoren, men denne er ikke kendt for sin gode brændstoføkonomi, så den synes ikke som en velvalgt range extender.

12. okt 2018 14:31Wankelmotoren får comeback - i en elbil