Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Henrik Prange

Henrik Prange

Kommentarer

Det kunne være interessant at

Det kunne være interessant at høre hvilke krav der gør at arbejde, der før har kunnet udføres fra en stor motorbåd, nu kræver to 20 m katamaraner, der over i købet skal ombygges massivt?

24. jan 2019 10:56Efter tre år ligger Miljøstyrelsens nye miljøskibe stadig uvirksomme og gumpetunge hen

Re: Tesla har ikke Lidar, så

Enig. Denne sag demonstrerer jo med al tydelighed, at en chauffør der "bare" skal monitorere kørslen, og gribe ind hvis autopiloten svigter, absolut intet er værd! Det burde ikke være tilladt at producenterne kan dække sig ind under det figenblad der hedder: "kørslen er den monitorerende chauffø...

28. mar 2018 16:42Uber skar voldsomt ned på lidarsensorer to år før dødeligt uheld

Re: Frem med popkorn og Cola

Frankrig er grøn - ja og Sverige! Sandheden er nok nærmere, at vi fortsat ikke kan undvære store værker - de ligger bare i udlandet.

25. jan 2018 10:02Dansk elsystem kørte uden store kraftværker i sammenlagt 41 døgn

Tænk, skal vi nu også til at forholde os til virkeligheden?

Det er forstemmende at ministeren tilsyneladende mener, at det er en uforudsigelig omstændighed, at tekniske projekter møder "virkeligheden", og at det derfor er en gyldig forklaring på, at det hele går ad h. til! Det er muligt at det ikke giver mening at fyre nogen "ansvarlige" på nuværende tid...

15. nov 2017 19:05Ny jernbaneskandale under udvikling: Signaludskiftning først færdig i 2030

Re: Tekniske tegninger !!

Det er måske fordi det er Banedanmark der ombygger og ikke DSB der må formodes at kende deres tog bedst?

28. okt 2017 13:27Computeren kunne ikke være på toilettet - se hvordan et tog splittes ad for at give plads til nye signaler

Uens bremsning

På det sidste har jeg flere gange lagt mærke til, at i tog der består af flere IC3 sæt, så lugter det ene ualmindelig meget af varme bremser imens det andet er helt normalt, når det ankommer til stationen. Det virker som det ene sæt har bremset væsentlig mere end det andet, eller er der evt. fle...

24. aug 2017 11:1274 tilfælde af bremseproblemer med IC3 på tre år

Re: Lyder ret enkelt?!

Der skal naturligvis 2 drev til når der er bevægelig hjertespids, og der er dermed 2 tilbagemeldinger der skal integreres i signal systemet, men hvorfor skal der et nyudviklet drev til? Som jeg læser artiklen, så er det ikke signal integrationen der er problemet. Metroen anvender bevægelig hjert...

28. mar 2017 12:21Danmarks største jernbane­projekt bygger på lappeløsninger

Lyder ret enkelt?!

Er der nogen der kan forklare, hvorfor det er nødvendigt at specialudvikle et sporskiftedrev specielt til danske forhold, og dermed forsinke hele processen? I og med at der køres med 250+ km/h andre steder i verden, må der jo være nogen der har fundet ud af hvordan man bygger sporskifter allered...

27. mar 2017 16:31Danmarks største jernbane­projekt bygger på lappeløsninger

Der findes standarder

Bombardier (og muligvis andre) har standard Dual mode togsæt der både kan køre på el og diesel. Det kunne være en enkel måde at undgå at elektrifisere de steder hvor det er ekstremt dyrt, som Århus, og de steder hvor eldrift ikke giver økonomisk mening, som f.eks. rangerområder.

17. jan 2017 13:06Kronik: Læg batteri i toget frem for at ændre Aarhus H