Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Brian Hansen

Brian Hansen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Hygge!

Det var så det abonnement, det kan redaktionen passende takke jeres journalist René for. Jeg har ikke behov for at følge med på en stikker-avis, hvis journalister ikke kan beskytte sine kilder, og så tilmed sladrer til myndighederne. Erich Mielke ville være pave stolt.

20. nov 2015 8:26Ulovlig chiptuning fortsætter trods myndighedernes advarsel

Re: ca 500 hk

Hvad koster et nyt batteri til din Fluence?

4. nov 2015 22:00Tesla barberer 231 hk af topmodellens effekt

Re: ca 500 hk

Hvis den var gearet, tror jeg bestemt ikke, det var noget problem at følge med de hurtigste produktionsbiler i verden, såfremt bilen opfører sig ordentligt ved 300+ km/t. Man har valgt at undvære gearkassen for at øge pålideligheden, og pga. dårlige erfaringer med gearkasser i de første Tesla ...

4. nov 2015 20:43Tesla barberer 231 hk af topmodellens effekt

Re: ca 500 hk

En elmotor har nu engang meget, meget lettere at få effekten i jorden fra stående start end en forbrændingsmotor :) At gassen så går af en Tesla efter ca. 400m er så noget andet....

4. nov 2015 17:17Tesla barberer 231 hk af topmodellens effekt

Re: Savner de gamle dage

For 15-16 år siden havde VW åbenbart ikke et problem med at oplyse det korrekt tal for min bils forbrug. Savner lidt de gamle dage på det punkt. Det er ikke kun VW, de andre er ikke et hak bedre på det punkt. Det er lidt som at shoppe USB batteripakker på Ebay: De samme enheder bliver solg...

4. nov 2015 8:29Minister om lempede NOx-krav: Det er trist at se på

Re: Transportabelt måleudstyr?

Og så er der vist i øvrigt noget med at tuning af biler kan medføre nyt afgiftsgrundlag - eller det var måske kun i "gamle" dage :-0 Nej den er god nok. Alt over 20% forøgelse i motoreffekt skal typegodkendes. Hvis man kun tuner motoren vil det dog i praksis ikke ske. Der var et eksempel h...

2. nov 2015 10:44Myndigheder vender det blinde øje til ulovlig chiptuning

Med en smule erfaring

Med en smule erfaring indenfor emnet, vil jeg for god ordens skyld pointere at der findes tunere herhjemme der kan levere typegodkendte løsninger. Turbochip / Padborg Elektro har f.eks. til flere af VW's diesel motorer. Kunderne fravælger det bare bevidst, formentligt fordi det koster mere a...

2. nov 2015 10:33Myndigheder vender det blinde øje til ulovlig chiptuning

Re: Ebay.

Medmindre bilen er før 2007, så skal du meget dybere i læderet. De gamle interfaces understøtter nemlig ikke CAN, men kun K2000.

22. okt 2015 18:13 Mange værksteder snyder med dieselbilers NOx-filter

Re: Det rene pjat

Sidst jeg tjekkede var gennemsnitsalderen på biler i Danmark 12år. Gennemsnit! Der kører allerede idag mange 20år gamle biler rundt, der forurener mere end 5 nye. Mest af alt fordi en ny bil idag i samme størrelse som den gamle er for stor en investering for mange.

22. okt 2015 18:11Kan du undgå at få ombygget din VW-diesel til en bovlam øse?

Nyere biler og chiptuning

Nyere biler (i hvert fald min 2.0 turbo benziner) har slet ikke en dedikeret EGR ventil, men klarer det via smart styring af udstødningsventilen, så noget af gassen løber retur ved del-last. Det er også ret normalt at man slår alt hvad der ligner EGR fra, når der chiptunes. Uanset om det er for a...

22. okt 2015 14:34 Mange værksteder snyder med dieselbilers NOx-filter