Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Dan Grønbæk

Dan Grønbæk

Kommentarer

Re: Er 3 milliarder beskedent?

Det overrasker mig at tallet er så højt. Det er 3.000 kr pr elbil, hvoraf de 30% endda er plug-in hybrider, der også tapper af benzinstanderne. Hvis du læste, hvad Michael Rangård skrev, så vil 1mil elbilers elforbrug på ca 3,5år betale mer inversteringen på 3mia kr hvis det gøres smart. ...

23. maj 2019 19:54For kun tre milliarder kr. kan det danske elnet blive klar til en million elbiler

Re: Straf

Ååh ja, hvad skal vi dog gøre ved dem der ikke er ligeså rettroende som os selv? Nu har du jo nærmest tidligere kaldet mig vantro, fordi jeg ikke udelukkende er fortaler for elbiler, men også mener at plugin hybrider har deres berettigelse. Jeg er da egentlig ligeglad med hvorfor folk k...

22. maj 2019 23:54Hvad er det egentlig, Audi vil med e-tron?

Re: Godt spørgsmål om en skod bil

Og når han så ikke har råd, så kører han videre i dieselmaskinen. Hvem har vi så hjulpet? Prøv at høre her. Når man skriver at det 3 vigtigste ting ved en elbil er rækkevidde, rækkevidde og rækkevidde, og man samtidig nedgør en anden Elbils infocenter med mere, som jo ikke har noget med d...

22. maj 2019 23:19Hvad er det egentlig, Audi vil med e-tron?

Re: Godt spørgsmål om en skod bil

Og du mener min tilgang er idiotisk? Det er nok det mest idotiske indlæg jeg har læst på Ing.dk, inkl alle dem om atomkraft! Kører du selv elbil? Ud fra dei svar er mit gæt "nej". Derfor har du ikke fattet en bønne! Dit indlæg her taler næsten for sig selv. Det er OK at være mere end al...

22. maj 2019 22:17Hvad er det egentlig, Audi vil med e-tron?

Re: Godt spørgsmål om en skod bil

Når vi taler elbiler er de 3 vigtigste ting rækkedvidde, rækkevidde og rækkevidde. Her failer den misserabelt. Det var dog en ensidig og idiotisk tilgang til elbilen. Elbilen har mange kvaliteter. Lang rækkevidde er måske vigtig for dig, men derfor kan det godt være andre kvaliteter ved ...

21. maj 2019 22:28Hvad er det egentlig, Audi vil med e-tron?

Re: Miljøbelastning ved Li.

Tak for linket. Jeg forstår ikke at du få thumbs down derfor, jeg håber de pågældende personer senere får tid til at forklare sig. Nuvel. Det er velkendte problematikker som dit link fremfører, men er det ikke mere et socialt og politisk problem, end et rent teknisk. Kina har aldrig været ke...

21. maj 2019 18:53Hjemmebatteri reducerer elregningen hos Ølstykke-familie: Flere danskere anskaffer batterier

Re: Batteri til hus og bil

Du kan sagtens få hybridbiler uden ladning, som kører langt mere end 20 km/l og sågar rene benzinbiler; Ja, sålænge de driftsvarme, og en kørestrækning der passer til bilens setup. Jeg snakker om et gennemsnit over 1 år, for en bil i daglig drift. Sjovt nok så faldt Toyota Yaris hybrid fr...

20. maj 2019 23:34Hjemmebatteri reducerer elregningen hos Ølstykke-familie: Flere danskere anskaffer batterier

Re: Batteri til hus og bil

20 år er nok i overkanten, med mindre man vil acceptere en relativ lav kapacitet efter omkring 3000 cycles; men et batteri til en elbil holder næppe 20 år, og det ændrer ikke ved, at Li-batterier i modsætning til moderne blybatterier ikke kan genanvendes og er stærkt miljøbelastende at producer...

20. maj 2019 19:18Hjemmebatteri reducerer elregningen hos Ølstykke-familie: Flere danskere anskaffer batterier

Re: Opladningseffekt

Grafen er designet til at få det til at se ud som, at du får ladet hurtigere i en Audi E-Tron, end du gør i en Tesla Model 3. Formålet er at vise, at E-Tron er hurtigere opladt, på trods af at den lader med mindre maksimal effekt. Problemet er bare at det er løgn. Ja, og det er simpelhen ...

19. maj 2019 20:46Hvad er det egentlig, Audi vil med e-tron?

Re: Opladningseffekt

Det er Audi selv der laver sammenligningen med Tesla Model 3. Det var måske dumt af dem. Som elbilsejer kan jeg dog sige, at det i høj grad drejer sig om hvor hurtigt du får fyldt nogle flere km på batteriet. Ladeeffekten har kun betydning for hvor hurtigt mit dankort tømmes. Audi sammen...

19. maj 2019 17:31Hvad er det egentlig, Audi vil med e-tron?