Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Stig Rahbek

Stig Rahbek

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Jf. Armstrongs biografi var

Jf. Armstrongs biografi var det naturligt, at det var ham, der var den første ud af lugen. Kommandøren stod til venstre og piloten til højre. Lugen åbnede således, at Armstrong skulle ud først. Alternativt skulle de bytte plads, hvilket ville være vanskeligt i den trange LM-kabine med fuld udrust...

16. jul 2019 18:5615 sjove anekdoter fra Apollo 11-missionen

Diesel, hvad skal det så bruges til?

Diesel er et restprodukt fra raffinering af rå-olie. Så længe der er behov for benzin, vil der også være brug for at komme af med diesel. Det kan dog kemisk ændres til andre kulbrinter - men det er ikke omkostningsfrit.

28. feb 2018 13:14Tysk domstol siger god for at forbyde dieselbiler i storbyer

Ja, der er en besparelse -

Ja, der er en besparelse - ikke kun for den bagvedliggende - men også for den forrest-liggende. Vi gennemførte sammen med landsholdstræneren i triathlon i sin tid forsøg på Vinterbanen i Forum. Her kom det frem, at ikke bare dem på "hjul" havde gavn af at ligge på linie, men også den forreste. De...

2. aug 2017 19:06Spørg Scientariet: Kan man spare brændstof ved at lægge sig bag andre biler?

Transportløsning i stedet for tog og andet hardware

Det man har brug for er transport af en masse mennesker til aftalt tid. Togene er bare et nødvendigt onde. Ved den slags projekter bør man købe en komplet løsning inkl. drift i 5 år. Herefter kan man gradvist overtage et modnet system, når målsætningerne er opfyldte. Ved IC4 har man tilsynelade...

16. maj 2017 12:31Batteritog er 40 procent billigere end diesel

Måske - som "side effect" -

Måske - som "side effect" - fandt de intelligent liv på Jorden - eller vendte antennerne den forkerte vej. Dét havde ellers været spændende.

24. apr 2017 21:51Første storstilede eftersøgning efter ekstraterrestrisk liv blev en nitte

Hurtigere end vinden

Selv på min Diva 39 fra 1986 har jeg ofte oplevet at sejle hurtigere end vindens hastighed. Dog mangler den endnu at kunne sejle direkte mod vinden. På både opererer man med VMG (hastigheden mod vinden). På VMG er der et stykke op til de 100%.

3. sep 2016 17:49Rekord: DTU-vindbil kører hurtigere end modvinden

Provenutab??

Der er også et provenutab på campingvogne, traktorer, lastbiler, toge, cykler, busser, lystbåde, telte......... Regneeksemplet er helt absurd.

20. aug 2015 19:43Venstre ved ikke, hvad der skal ske med registreringsafgiften - eller hvornår

Duer ikke i sidevind

Lige siden Francesco Moser satte timerekord i 1986 på den olympiske velodrom i Mexico Citys tynde luft, har der været pladehjul på cykler - når man ser bort fra min allerførste 3-hjuldede cykel. Lige siden har man også vidst, at det ikke duede i sidevind. I dag bruger man hjul med vinger eller fl...

13. apr 2015 13:58Dansk solcykel nomineret til designpris

Bremser er dimensioneret ud

Bremser er dimensioneret ud fra bilens max-vægt, tophastighed og bremsernes evne til at komme af med varmen. Store bremser øger den uaffjedrede vægt og kostpris. Test af vans og tunge 4x4 viser, at fabrikanterne ofte vælger for små bremser. På sportslige biler, hvor kunderne gerne betaler ekstra,...

17. jul 2014 6:37Spørg Læserne: Hvorfor er en stor bremse bedst ved normalkørsel?

Jeg stiller mig gerne til

Jeg stiller mig gerne til rådighed som testkører - så sandt mit navn er Stig - The Real Stig

21. feb 2014 10:47Sportsvognsproducent efter Top Gear-katastrofe: Zenvo gik fra 0-100 på 2,69 sekunder