Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Søren Nielsen

Søren Nielsen

Kommentarer

Re: Linse og signal-støjforhold

Jeg har også et f/1.2 objektiv til mit SLR, så hvor får du det tal fra? Den samlede lysmængde bestemmes i øvrigt af blændetallet minus transmissionstabet igennem glasset, i T-stop. F-stop værdien er en funktion af objektivets brændvidde og det bagerste elements diameter. Store pixels kan imidler...

29. apr 2018 12:27Sensor med ekstremt store pixels kan tage billeder i tæt mørke

Re: Måske sparer DSB for meget?

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg har beskæftiget mig med grafitti removal på togsæt som studiejob i år. Vi rensede stort set alle de togsæt, vi kunne komme til - og der var faktisk også en periode i sommerferien uden meget arbejde at lave. Jeg beskæftigede mig med litra MR, MF og MG, a...

13. nov 2017 21:45Nødder og alkohol frem for tog: DSB skal spare 1,2 milliarder

Vedligehold?

Jeg har svært ved at tro, at ME lokomotiverne er nedslidte. Det er egentlig bare et spørgsmål om hvor ofte sliddelene udskiftes. De noget ældre MX/MY og MZ lokomotiver kører stadigvæk godt for de private godsfirmaer, nogle MZ III er endda blevet solgt til godskørsel i Australien. Motoren i litr...

1. sep 2016 15:13BAGGRUND: Derfor kan DSB ikke vente med at købe nye ellokomotiver

Misvisende?

DSB og Banedanmark er to vidt forskellige selskaber. DSB sørger ikke for vedligehold og sporarbejde.

10. maj 2016 9:12Banedanmark overså gammel vejtunnel midt i Odense

Re: 178.000 liter = 178 m³

Det kan måske inkludere smøreolie og hydraulikolie.

4. feb 2016 10:48Fare for olieudslip ved væltet vindmøllepram ud for Hvide Sande

Almindelig vedligehold

Renoveringsintervallet for MF (IC3) er ikke meget anderledes i forhold til MG (IC4) som i øvrigt kører rigeligt med kilometer på mange strækninger. På MF bliver turboladerne oftest skiftet ved 1.000.000-1.200.000 km efter hovedrenovering pga. lavt boost-tryk. Eftersynet heder F4, hvori der gøres...

5. nov 2015 15:11DSB: Renovering af IC4-motorer er naturligt vedligehold

Underbemandet

Da jeg havde min praktikperiode på IC4 (MG+MP)-værkstedet var vi underbemandet i forhold til IC3-værkstedet ved siden af.

22. sep 2015 10:38DSB udvider IC4-mandskabet

De andre problemer...

Jeg arbejder pt. som lærling hos et DSB værksted og kan konstatere at det største problem nok ligger i togenes standtid. Et IC3 kører typisk 1.200.000 km mellem de store eftersyn, hvor IC4 for tiden ligger på lidt under 80.000 km...

13. maj 2014 11:31DSB: Vi har løst støjproblemerne i IC4

Perfekt læsning til den

Perfekt læsning til den rituelle kop morgenkaffe.

1. jan 2014 12:25Tak for kaffe ... det sorte bryg er meget bedre end sit rygte