Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Uffe Ildvedsen

Uffe Ildvedsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Timemodellen bør fastholdes!

Når/hvis tidsbesparelsen bliver for lille mellem Hovedgård og Hasselager, kan der hentes noget ved at lægge lyntogsspor uden om Horsens mellem Hatting og Hansted. Lyntog forventes jo alligevel ikke at skulle standse i Horsens. Alternativt kan der anlægges en ny station ved rute 52. Tilsvarende ka...

10. okt 2019 14:43Banedanmark ofrer timemodel for miljø og borgerhensyn i Østjylland

Hidtil hemmeligholdt jernbanelinje?

"Det skyldes Banedanmarks kommende sporarbejde mellem den danske og den tyske jernbanestyrelse." Tjaae, bum-bum - man skal læse meget, før ... (afslut selv!) I øvrigt mangler artiklen struktur og systematisering af de forekommende oplysninger.

3. mar 2019 11:40Togoverfarten Rødby-Puttgarden stopper til december

Re: Og cyklerne ...?

@Bjarne Mønnike, der er kun supercykelsti til Allerød - til gengæld både Allerødruten via Lyngby, Holte og Blovstrød samt Farumrutens forlængelse via Bregnerød. Cykelrute 31, Hillerød-Tisvildeleje (og 32, Hillerød-Gilleleje) samt rute 30, København-Hillerød, er nationale/regionale og i høj grad r...

25. jan 2019 22:35Ny transportplan: Regeringen vil udvide københavner-motorveje

Hillerødmotor(trafik)vejen ...

... har ventet på udbygning i årtier. Den 3-sporede strækning udgør en sort plet i ulykkesstatistikken; alene derfor er en udbygning påkrævet. Men i stedet for egentlig motorvej kun til Hillerød kan hele strækningen til Kildevejen inden for stort set samme økonomi udbygges til 4-sporet motortrafi...

25. jan 2019 11:58Ny transportplan: Regeringen vil udvide københavner-motorveje

Og cyklerne ...?

Ikke ét ord om cykler og cykeltrafik! Gode cykelstier tiltrækker cyklister - helt som gode (motor)veje tiltrækker bilister - til gavn for miljø, klima, sundhed og samfundsøkonomi samt imod trængsel. Derfor vil det give mening at udbygge supercykelstinettet markant og at forbedre fremkommeligheden...

25. jan 2019 11:36Ny transportplan: Regeringen vil udvide københavner-motorveje

CO2-slugende biler ....

... så har man set det med. Og det må jo passe, når det kuldkastes i det højeste organ for videnskab.

5. okt 2018 18:39Leder: Jo, vi har brug for et politisk kapløb om klimaet

Stivhed af bagkransen

Som Jesper Pedersen nævner vil der være store sideværts kræfter på bagkransen. Især i de laveste gear - de yderste ringe) vil det kræve endog meget stor stivhed af kransen, for at lejerne omkring akslen går i indgreb og ikke kommer til at skralle. Til gengæld burde det være muligt at etablere fle...

17. aug 2018 12:07Ny cykeltransmission har kun halvt så stor friktion som kæden

Problemet i Togfonden hedder ...

DF! Populistpatiet par excellence fandt det opportunt at tilslutte sig Togfonden, for den vandt på det tidspunkt folkelig opbakning. Siden valget i 2015 har DF fornemmet, at det var opportunt i stedet at undsige sig alle deres tidligere standpunkter, fordi det har vist sig, at indtægterne fra nor...

19. jun 2018 11:35Banedanmark skal betale for køreledninger, politikerne måske slet ikke vil have

Endnu en afbrydelse

Nogen kalder Danmark for et cyklistland, men med den ene afbrydelse efter den anden - Storebæltsafbrydelsen, Øresundsafbrydelsen og Femernafbrydelsen - bliver Danmark til en række cyklistenklaver. Om end det er forholdsvist dyrt at benytte Molslinjen som passager med cykel, ER det dog en forbind...

22. mar 2018 13:16Nyt Kattegat-regnestykke bygger på misvisende tal

Skrammel

Speed-pedelecs bør sidestilles med 45-knallerter og derfor køre samme sted - og evt. udstyres med nummerplade og forudsætte kørekort og hjelm. Det ser ud som om, den siddende (bogstaveligt talt på bagsædet i en bil) minister og hele regeringen i øvrigt betragter cykelstierne som trafikkens skramm...

16. feb 2018 11:56Transportminister: Færdselslov forhindrer super-elcykler i at brage rundt med 45 km/t i myldretiden