Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Nicholas Ipsen

Nicholas Ipsen

Kommentarer

Re: Fossilerne nævnes ikke

At tro at privatbilismen forsvinder er ufatteligt naivt - men den bliver miljøvenlig i fremtiden. Mere miljøvenlig, i hvert fald. Det er forresten muligt at inkludere flere citater i ét indlæg ;-)

15. jul 2019 16:57Tyske miljøorganisationer vil stoppe Femern-godkendelse med 600 siders klage

Re: Fossilerne nævnes ikke

Man kan kende taberne på de nedadvendte tomler. Man kan genkende tosserne på, at det aldrig er dem selv, der tager fejl.

15. jul 2019 11:19Tyske miljøorganisationer vil stoppe Femern-godkendelse med 600 siders klage

Re: Håbet er evigt lysegrønt

At satse milliarder på italienske "ferrari-tog", hjælper ingen frem. Det er der mange der er uenige med dig i. Hvad er den udtalelse baseret på?

12. jul 2019 11:49Store vejprojekter måske lagt i graven: Borgmestre vil kæmpe for trafikmilliarder

Re: Én mølle giver strøm til 16

Set over en lang nok periode, og et stort nok antal møller og husstande, kan man sagtens finde et realistisk gennemsnit for begge.

12. jul 2019 9:57107 meter: Verdens længste vindmøllevinge forlader fabrikken

10!?

En 10 årig investeringsplan!? Meget mere kortsigtet bliver det da ikke, når man taler infrastruktur... Øv, øv og atter øv :-(

12. jul 2019 9:46Interview: Her er transportministers første bud på at sænke CO2-udslippet

Håbet er evigt lysegrønt

Måske vi denne gang kan få en samlet, langsigtet plan for udviklingen af mobiliteten af Danmark, med bred støtte i Folketinget. Hvordan minimerer vi vores energiforbrug, sænker vores udledninger mest muligt, samtidigt med rejsetiden for gennemsnitsdanskeren sænkes så meget som muligt, under hens...

12. jul 2019 8:22Store vejprojekter måske lagt i graven: Borgmestre vil kæmpe for trafikmilliarder

Re: ERTMS og Linjeblok samtidig?

Kan man skifte strækningen, eller et spor på strækningen, til at køre ERTMS, hvis der kommer et ikke-DSB tog, med godkent ERTMS udstyr? Du kan sagtens køre tog med ERTMS og uden på linjeblok samtidig. Problemet er bare, at de ikke vil kunne "se" hinanden. Altså, toget der kører på ERTMS vi...

9. jul 2019 9:54180 km/t og ekstra tog på Ringstedbanen: Nu er midlertidigt signalsystem endelig klar

7 dage tilbage

D. 7/7 forventes der så vidt jeg ved at overgås til en 5-bloks løsning. Nu mp vi se, om det går galt inden da.

1. jul 2019 10:03Ringstedbanen sat i drift trods heftige sikkerhedsadvarsler fra uvildig rådgiver

Re: Der er altid brandfare....

Det gør fanden til forskel at batterierne ikke antænder før de fysisk kommer op over 150 grader mens benzindampe antænder ned til ca. tyve graders frost. Men vi skal vel sikre os imod den eventualitet alligevel?

29. jun 2019 10:00El-Only Femern-tunnel

Pointen

Pointen er vel, at reducere udledningerne af CO2. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så ville det værste man kunne gøre være, at lave en udflytning af arbejdspladser fra landets større byer.

24. jun 2019 9:50Alle taler om kørselsafgifter – men ingen gør noget ved det.