close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Nicholas Ipsen

Nicholas Ipsen

Kommentarer

Re: Danmark har ikke skudt papegøjen, men sig selv i foden!

https://www.youtube.com/watch?v=HlaQuKk9bFg m.m. Ja, den video viser én model S få skiftet sit batteri. Har du en kilde til, at alle Teslaer der er bygget siden også understøtter den teknologi? Det var nemlig din oprindelige påstand.

18. sep 2018 11:06Tyskland får sit første batteritog i 2019

Re: Vejet og fundet for tung

180 km rækkevidde med teknologi fra 1908 og i drift i over 50 år! Det kunne godt få en renæssance, nu hvor det ikke længere er på mode at svine med diesel. Ved 60 km/t vel at mærke... Ved f.eks. 40 km/t kan en Tesla også snildt klare over 1000(https://www.theverge.com/2017/8/6/16104628...)...

18. sep 2018 10:05Tyskland får sit første batteritog i 2019

Re: Danmark har ikke skudt papegøjen, men sig selv i foden!

Tesla understøtter batteriskift og det tager 48 sekunder alt i alt. Der blev kun lavet en test batteriskiftestation i Californien og den blev ikke brugt, derfor er den nedtaget igen - men alle producerede Tesla'er kan batteriskifte. Har du en kilde? Det eneste jeg kunne finde af nyere...

17. sep 2018 21:59Tyskland får sit første batteritog i 2019

Re: Danmark har ikke skudt papegøjen, men sig selv i foden!

Enig, batterier er tunge. Men jernbanen har ret nemt at spænde en vogn ekstra på toget. En ekstra vogn fyldt med batterier er altså ikke gratis at slæbe med, selv på en jernbane.

17. sep 2018 19:34Tyskland får sit første batteritog i 2019

Re: Danmark har ikke skudt papegøjen, men sig selv i foden!

Men den med batteriudskiftet, den har man jo også haft til visse el-biler, det behøver ikke tage mange minutter, at udskifte et afladt batteri med et opladt, ej heller en batterivogn. Find mig en el-bil, du kan købe i dag, som understøtter batteri-skift. Det er aldrig rigtig blevet til nog...

17. sep 2018 18:27Tyskland får sit første batteritog i 2019

Re: Danmark har ikke skudt papegøjen, men sig selv i foden!

Danske tog behøver ingenlunde 1000 km rækkevidde på en opladning. Det er reelt kun strækningen fra Fredericia til Aalborg, der virkelig batter, og her er kun ca. 250 km. Med rig mulighed for at klatlade undervejs. Min forståelse er, at der bliver advokeret for helt at droppe køreledning og...

17. sep 2018 17:50Tyskland får sit første batteritog i 2019

Re: Danmark har ikke skudt papegøjen, men sig selv i foden!

arghhh første...., jeg husker da jeg flere gange først i 90érne kørte rundt i disse flere steder i Tyskland! Der er også adskillige der kører lige nu andre steder i verden... Så første i nyere tid er mildest talt misvisende. https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_elec... Batteritog eller...

17. sep 2018 15:46Tyskland får sit første batteritog i 2019

Re: Ingen i Jylland eller på Fyn vil bruge Femern

Nu har Scandlines jo i årevis hævet priserne langt over det, der er nødvendigt for at følge med inflationen. Mon ikke det har noget at gøre med, at der er færre privatbiler der benytter færgerne? Det skulle ikke overraske mig, at det er et bevidst valg for at få økonomien i en fast forbindelse t...

8. sep 2018 11:37Kronik: Femern-prognoser overdriver trafikspring

Re: 4k-kameraer - plus 4k-skærme og/eller VR/AR-briller?

Kan man ikke blot udstyre første passagervogn med (styrbare) 4k-kameraer, som lokomotivføreren ser på via 4k-skærme og/eller via VR/AR-briller i selve lokomotivet? Teoretisk set, jo. Men prøv du at få det sikkerhedsgodkendt...

5. sep 2018 23:26DSB sætter lokomotiver i begge ender af spritnye tog

Re: Meanwhile in Japan...

... futter Tōhoku Shinkansen med 603 km/t (rekord 2015) fra Tokyo til Shin-Aomori. Hastighedsrekorden 205 km/t for tog blev sat i 1938..... Fremtid, hmmm se flere rekorder her: Altså, nu er jeg stor fan af japanske tog, meeen, den kommentar er ikke helt retvisende. De 603 km/t blev opnået...

5. sep 2018 16:11DSB sætter lokomotiver i begge ender af spritnye tog