close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Nicholas Ipsen

Nicholas Ipsen

Kommentarer

Var det ikke en idé at forhøje den skorsten?

Det bliver vel næppe færre højhuse i København fremover, så skulle vi ikke tage det her problem ved roden, i stedet for at begrænse vores muligheder?

21. feb 2018 8:47 Skorstensrøg gør toppen af nyt højhus i København ubeboelig

Re: Højhastighedstog

Højhastighedstog får vi nok uanset hvad. Lur mig om ikke banen til Femern får nogle ICE4 når først den er færdig, om intet andet så igennem et samarbejde med DB.

9. feb 2018 17:45 Statsejet svensk jernbaneselskab vil køre tog i Danmark og Norge

Måske man skulle investere lidt i grafikken

Moderne spilgrafik i et så simpelt miljø burde kunne være stort set umulig at kende fra virkelige billeder.

9. feb 2018 17:44 Vinter-OL: VR bringer skadet skiløber i form

Re: Danmark er for lille...

Bare se på al balladen vedrørende Femern. Tænker du på de tyske klager? Så vidt jeg ved har der ikke været større problemer på den her side af bæltet.

9. feb 2018 17:39 Leder: Eltog med kun 200 km/t er en halvhjertet satsning

Re: Danmark er for lille...

Hmmmm, højhastighedstog er faktisk ikke hurtigtaccelererende. Hurtigere end tog fra firserne ja, men det er vel heller ikke et korrekt sammenligningsgrundlag. Nu dragede du jo oprindeligt mine forudsætninger i tvivl, da du ikke mente det kunne passe at rejsetider halveredes i forhold til i...

9. feb 2018 13:56 Leder: Eltog med kun 200 km/t er en halvhjertet satsning

Re: Danmark er for lille...

I træskolængder, hvad ville prisen så være for at gøre ovenstående? Det aner jeg ærligt talt ikke. Jeg ville skulle bruge tid på at sætte mig ind i kurveradier på hele banen efter alt, der er med i togfonden, er gennemført. Jeg tror ikke engang det er fastlagt endnu.

9. feb 2018 13:45 Leder: Eltog med kun 200 km/t er en halvhjertet satsning

Re: Danmark er for lille...

Burde den udtalelse ikke få dig til at tænke over, om du har en fejl i dine forudsætninger? Et moderne højhastighedstog accelererer langt, langt hurtigere end vores gamle dieselhakkere med lastbilmotorer fra firserne. Det har stor betydning med det antal stop, et IC-tog har i dag. Dertil k...

9. feb 2018 9:54 Leder: Eltog med kun 200 km/t er en halvhjertet satsning

Re: Danmark er for lille...

Hvad hjælper højhastigheds tog hvis det ikke stopper hvor folk har brug for at komme på/af? Landet er for lille og byerne ligger for tæt til andet end regional trafik, set i international forstand. Så hvorfor skal man køre med tomme tog med 350km/t? er det ikke bedre at køre med 200km/t og fyld...

9. feb 2018 8:07 Leder: Eltog med kun 200 km/t er en halvhjertet satsning

Re: Det "sjove" kunne være, når

Nogen der ved, hvor stort et transportarbejde disse tog kan dække. Er det nok tog til at dække hele pendlertrafikken på Sjælland, samt fjerntrafikken Kbh-Aal? Det er umuligt at sige, uden at kende togsættenes kapacitet, og rejsetiden mellem de enkelte stationer.

1. feb 2018 14:15 Politikerne er klar: Danmark skal have 150 nye eltog

Re: Det kan godt være .....

Så mangler vi bare at udregne hvad det koster at flytte det klima disse tal er fundet i til Danmark og at lægge alle flytte en masse provinsbyer så kurveradierne kan være der... Det var som sagt ikke det jeg var ude på. Kun at modbevise, at der skal køres flere hundrede kilometer, før et h...

1. feb 2018 14:09 Timemodel er en håbløs forældet tankegang