close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Nicholas Ipsen

Nicholas Ipsen

Kommentarer

Re: Hard

Det er utvivlsomt ikke alle som nogensinde opdager at de burde savne UK. Her er en lille artikel som ridser Danmarks problemer lidt op http://punditokraterne.dk/2016/07/04/brexi... Hvis "sydeuropæisk protektionisme"(primær bekymring fra artiklen) ikke har kunnet forhindre en frihandelsaf...

22. jul 2018 10:09 Brexit: EU er ved at opgive håbet

Re: Der er brug for aircondition.

Ja. Det er busserne også. Men 2 hændelser og 1 klage. Det er ikke meget. Ja, komfort kan da også være lige meget.

22. jul 2018 9:38 Ventilationssystem testes i Københavns Metro

Re: Der er brug for aircondition.

Som jeg har forstået det, er "problemet" at der er blevet for varmt nede i tunnellerne og togene bliver derfor ikke kølet af når de er under jorden. Det har tidligere været muligt. Har du kørt med metroen om sommeren? Det har altid været en hed oplevelse, når solen er fremme.

20. jul 2018 13:22 Ventilationssystem testes i Københavns Metro

»Hyperloop-teknologien ser

»Hyperloop-teknologien ser allerede nu ud til at fungere, og vi har fået mange gode input fra Sintef, som er en af samarbeidspartnerne i projektet, og som allerede har set på mulighederne omkring hyperloop-teknologien.« Skulle det være en spøg? Mig bekendt er der kun blevet bygget nogle korte...

20. jul 2018 13:20 Norske ingeniørstuderende vil teste hyperloop i ubenyttet tunnel

Der er brug for aircondition.

Idet at metroen også kører over jorden, er enhver løsning der ikke involverer aircondition utilstrækkelig. Det er utroligt, t man ikke har tænkt på det i sin tid.

20. jul 2018 8:42 Ventilationssystem testes i Københavns Metro

Re: News at 11...

Reglerne er ligegyldige for det er altid cyklisten, der slår sig: Vores eneste sikkerhed er at blive set og hvis man er i tvivl, så er man ikke blevet set. Som fodgænger har jeg svært ved at være enig med dig her. Jeg ser dagligt cyklister skabe farlige situationer for os til fods fordi de...

16. jul 2018 19:42 Cykelbokse beskytter ikke mod højresvingsulykker

Re: Er det mon AGW?

Mange af de plot af temperatur og isdække, gletscherbevægelser, afsmeltning som populærpressen er fuld af modsiges jo her af peer-reviewed artikler med målinger over lange tidsrum. Giv et link til en artikel, du mener er stærk, og modsiger AGW. Jeg er oprigtigt interesseret.

15. jul 2018 19:45 Grønland: Isbjerg er stødt på grund udfor bygd, borgerne frygter flodbølge

Re: Relation til danmark

Mht. om togene har betydning for trængslen på vejdelen, så var timerekorden 5344 biler på én time i 2016. Det fungerede så vidt jeg ved uden at bryde sammen. Det var ferietrafik, så lad os antage 2 personer pr bil. 10 tog pr time med 1000 personer pr tog giver ca. samme kapacitet. Dvs. der er i...

12. jul 2018 22:34 Deutsche Bahn dropper højhastighedstog mellem London og Frankfurt

Re: Centrum eller Lars T.s Mark

Nej, og nu skrev jeg også "mange", ikke "de fleste". Men taget i betragtning, hvor og i hvilken retning køerne opstår, samt koncentrationen af arbejdspladser, virker det meget naturligt hvis det er tilfældet. Det er f.eks. tydeligt, at det meste af Sjælland i enhver praktisk forstand er opland t...

9. jul 2018 12:25 450.000 nye biler på 10 år: Trængslen vokser med uformindsket styrke

Re: Giver det mening ikke at bygge en kattegatforbindelse nu?

Hvis man ikke kommer i gang med at bygge en bilbro over Samsø så skal der alternativt afsættes store investeringer til udvidelse af hele motorvejsforbindelsen fra København over Sjælland og Fyn og helt frem til Århus. Tre spor vil formodentlig på store dele af strækningen kun være en kortsigtet...

9. jul 2018 11:51 450.000 nye biler på 10 år: Trængslen vokser med uformindsket styrke