close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Nicholas Ipsen

Nicholas Ipsen

Kommentarer

Re: Tragikminister

Jeg bliver altid irriteret når jeg ser artikler, som fremhæver Shinkansens punktlighed. Der er aldrig en journalist, der lige bruger to sekunder på, at se hvor mange milliarder Japanerne i tidens løb har ofret på Shinkansen. I Shinkansens byggebudget er tog-fonden på 27,5 milliarder kr. og IC4/...

19. maj 2018 0:08 Japansk togselskab beklager at have forladt stationen 25 sekunder for tidligt

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Du skal vel stadigvæk have kabler fra lokomotivet til styrevognen? Eller hvad?

18. maj 2018 8:32 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Re: Gad vist om ingeniøren.....

Jeg kunne ønske at redaktionens medlemmer fik så meget fri og så høje lønninger at de kunne rejse til udkants Rusland, Finland og Sverige og opleve hvad brænderøg er......en positiv oplevelse af at der findes lugte der er ganske behagelige. Jeg mindes i hvert tilfælde med glæde mine spejdertur...

17. maj 2018 22:47 Sundere brændeovne kræver et teknologisk tigerspring

Re: Kollektiv trafik i DK = Busser

Af materialet på Banedanmark står der kun hastigheder op til 250 km/h. Så vis venligst et link til de 300 km/h. Jeg må krybe til korset, jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg har set det henne. Det er muligt, at jeg er kommet til at blande det sammen med de nye baner, der er indeholdt i togfo...

15. maj 2018 13:09 Svenske højhastighedstog skal køre mindst 320 km/t

Re: Kollektiv trafik i DK = Busser

Det er korrekt at den nye bane kan opgraderes til 250 km/h mellem Ny Ellebjerg og Ringsted. Endvidere på en del eller måske hele strækningen efter diverse udretninger mellem Ringsted og Rødby til max 200 km/h. Det var ikke det jeg sagde. Den nye bane kommer til, fra starten, at have en t...

15. maj 2018 11:55 Svenske højhastighedstog skal køre mindst 320 km/t

Re: Kollektiv trafik i DK = Busser

Højhastighedstog vil i Danmark først og fremmest kunne køre mellem København og Odense, Esbjerg, Aarhus og Aalborg men også Kolding og Randers fx. Med 230 km/t tog vil man endvidere kunne køre København-Nykøbing F på 50 minutter med stop i Næstved (30 min.). Dvs. at tog til 200 og 250 km/t vil ...

15. maj 2018 11:04 Svenske højhastighedstog skal køre mindst 320 km/t

Re: Kollektiv trafik i DK = Busser

Den nye bane fra langs Køge bugt til Ringsted kan max køre 200 km/h. Resten af vejen til Rødby er til max 160 km/h. Ikke meget superhurtigt over det! Så det vil kræve anlæggelse af ny bane min. fra Ringsted - urealistisk! Eller opgradering af den nuværende. Om det er realistisk eller e...

15. maj 2018 10:53 Svenske højhastighedstog skal køre mindst 320 km/t

Re: Kollektiv trafik i DK = Busser

Hvilke byer skal der standses i? Hvilke rejsetider giver det så f.eks. mellem Oslo og Aarhus? Hvad synes du en billet skal koste? Foreslå gerne andre relevante ture med tider, stoppesteder og priser. Nu gider jeg ikke bruge flere dage på at lave research nok til at kunne give et reel...

15. maj 2018 8:19 Svenske højhastighedstog skal køre mindst 320 km/t

Re: Kollektiv trafik i DK = Busser

I enhver økonomisk sammenligning kommer busser som kollektiv trafik ud som det absolut bedste. Så hvorfor i alverden arbejde videre med skinnetrafik i Danmark ? Komfort, fart, og forudsigelighed.

14. maj 2018 17:18 Svenske højhastighedstog skal køre mindst 320 km/t

Re: Afstande

Du glemmer, at Danmark ikke er en ø midt i Stillehavet. Med højhastighedstog kommer Hamborg, Stockholm og Oslo med et indenfor pendlerafstand, og letter handel mellem lokale virksomheder. At rejsetiden indenlands mellem de største byer også reduceres er kun en bonus.

14. maj 2018 15:39 Svenske højhastighedstog skal køre mindst 320 km/t