close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Ole Rasmussen

Ole Rasmussen

Kommentarer

Svensk 250 - 320 km/t togdebat er kompleks

På http://sverigeforhandlingen.se/ findes meget viden. På "press" siden findes rigtigt mange artikler fra svenske medier http://sverigeforhandlingen.se/press/ --- En svensk professor er meget kritisk og mener magnettogs alternativet bør vurderes http://arenaide.se/rapporter/modernisera-s...

11. jul 2018 19:49 Svenske højhastighedstog skal køre mindst 320 km/t

Re: Uambisiøst

Med ca 650 km mellem London og Frankfurt burde et 600 km/t magnettog (som link) kunne klare turen på ca 1½ time. http://www.chinadaily.com.cn/a/201801/26/W... - tilsyneladende overses den kinesiske magnettogs udvikling af vestlige lande og medier. http://english.cctv.com/2017/10/18/ARTIA5C... - d...

11. jul 2018 19:33 Deutsche Bahn dropper højhastighedstog mellem London og Frankfurt

aftalen

https://kum.dk/fileadmin/KUM/Documents/Nyh...

29. jun 2018 10:10 Leder: Regeringen skulle hellere styrke end stække teknologiens medier

Nutiden kræver mere viden om teknik

Nutiden kræver mere viden om teknik og udvikling af vores samfund - og Ingeniøren leverer gode samfundsbidrag. Så kære regering og støttepartier og ..... Hjælp vores samfund til at blive klogere.

28. jun 2018 12:26 Leder: Regeringen skulle hellere styrke end stække teknologiens medier

Re: Tør vi?

Overraskende at konkurrence myndighederne tillader det i Danmark - og/eller har Margrethe Vestager Hansen sovet i timen ?

18. jun 2018 11:46 Nu bliver også elektrificeringen af jernbanen kulegravet

Re: Dyr og omstændig infrastruktur

Der er store industri interesser i at opgradere jernbaner. Mange medarbejdere laver lobby for "mere af det samme", således andre løsninger har det svært. F.eks. også http://www.banekonference.dk/sites/default...

18. jun 2018 11:41 Nu bliver også elektrificeringen af jernbanen kulegravet

Flot arbejde - ROS

Det bedste ved at læse på ing.dk - er at læse dybdegravende artikler ! .. Meget er godt i vores samfund, men mere kan blive bedre og det er godt at der er kritisk fokus på svaghedsområder. Flot arbejde - ROS. ...... når det er sagt ..... så kan det bekymre, hvilke emner lykkedes det embedsmænde...

16. jun 2018 10:40 Sidste chance: Kom bag om signalprojektet med Ingeniørens prisvindende journalister

"U" og "T" Magnetbane profiler - mangler en artikel om "T"

Der findes 2 typer højhastigheds magnettogs bane profiler. - "U" design som kendes fra Japan (en "U beton form" - som ses i artiklen ) og "T" designet som kendes fra Tyskland (Transrapid), Kina og Korea. "T" designet er bedst, billigst og mest fleksibelt, men alligevel valgte mediet Ingeniøren a...

9. maj 2018 12:33 Japans maglev-tog kan blive en ingeniørbedrift – eller en dyr fiasko

Re: Kattegat forbindelse med Maglev

Ja - DSMG har set på flere magnettogslinjer i Danmark. Siden 2014 har vi orienteret folketingets transportudvalg. Her er lidt af vores materiale ------ Nyhedsbrevene på Engelsk http://www.ft.dk/samling/20141/almdel/eru/... http://www.ft.dk/samling/20141/almdel/eru/... http://www.ft.dk/samling/...

8. maj 2018 21:13 Japans maglev-tog kan blive en ingeniørbedrift – eller en dyr fiasko

Tysk standard i DK og 160 km/t under Storebælt

Tror lille DK kan få store økonomiske fordele ved at følge Tysklands standarder - med et par års forsinkelse - så vi ikke får børnesygdommene.

8. maj 2018 10:55 Politikere kan glemme alt om hyldevarer: Alle eltog skal skræddersys til danske forhold