close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Ole Rasmussen

Ole Rasmussen

Kommentarer

Ingen i Jylland eller på Fyn vil bruge Femern

Tror man skal passe på med at sammenligne med Storebælt. Og når shopping ved Femern forsvinder, så mangler der mange rejsende. + at projektet kan få problemer i byggefasen, og dermed kan renter blive en udfordring. Trist at der er investeret så meget prestige i projektet. Hvor ville det være mege...

6. sep 2018 22:48Kronik: Femern-prognoser overdriver trafikspring

50 mio kr til udvikling - bør indgå i finanslovforhandlingerne

Det ville være godt, hvis DK tænker strategisk og afsætter ca 50 mio kr til udvikling af nye forsvarsprodukter. Der er et stort marked og vi kan ligeså godt prøve at få udbytte af sektorens udvikling. Mange produkter drives idag af benzin/diesel og krudt - mon ikke det bliver "EL" i fremtiden ...

6. sep 2018 22:29Kronik: Danmark misser lukrative muligheder i forsvarsteknologi

Svensk 250 - 320 km/t togdebat er kompleks

På http://sverigeforhandlingen.se/ findes meget viden. På "press" siden findes rigtigt mange artikler fra svenske medier http://sverigeforhandlingen.se/press/ --- En svensk professor er meget kritisk og mener magnettogs alternativet bør vurderes http://arenaide.se/rapporter/modernisera-s...

11. jul 2018 19:49Svenske højhastighedstog skal køre mindst 320 km/t

Re: Uambisiøst

Med ca 650 km mellem London og Frankfurt burde et 600 km/t magnettog (som link) kunne klare turen på ca 1½ time. http://www.chinadaily.com.cn/a/201801/26/W... - tilsyneladende overses den kinesiske magnettogs udvikling af vestlige lande og medier. http://english.cctv.com/2017/10/18/ARTIA5C... - d...

11. jul 2018 19:33Deutsche Bahn dropper højhastighedstog mellem London og Frankfurt

aftalen

https://kum.dk/fileadmin/KUM/Documents/Nyh...

29. jun 2018 10:10Leder: Regeringen skulle hellere styrke end stække teknologiens medier

Nutiden kræver mere viden om teknik

Nutiden kræver mere viden om teknik og udvikling af vores samfund - og Ingeniøren leverer gode samfundsbidrag. Så kære regering og støttepartier og ..... Hjælp vores samfund til at blive klogere.

28. jun 2018 12:26Leder: Regeringen skulle hellere styrke end stække teknologiens medier

Re: Tør vi?

Overraskende at konkurrence myndighederne tillader det i Danmark - og/eller har Margrethe Vestager Hansen sovet i timen ?

18. jun 2018 11:46Nu bliver også elektrificeringen af jernbanen kulegravet

Re: Dyr og omstændig infrastruktur

Der er store industri interesser i at opgradere jernbaner. Mange medarbejdere laver lobby for "mere af det samme", således andre løsninger har det svært. F.eks. også http://www.banekonference.dk/sites/default...

18. jun 2018 11:41Nu bliver også elektrificeringen af jernbanen kulegravet

Flot arbejde - ROS

Det bedste ved at læse på ing.dk - er at læse dybdegravende artikler ! .. Meget er godt i vores samfund, men mere kan blive bedre og det er godt at der er kritisk fokus på svaghedsområder. Flot arbejde - ROS. ...... når det er sagt ..... så kan det bekymre, hvilke emner lykkedes det embedsmænde...

16. jun 2018 10:40Sidste chance: Kom bag om signalprojektet med Ingeniørens prisvindende journalister