Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

Benny Simonsen

Benny Simonsen

Kommentarer

Re: Trykpumpe

Det var nøjagtigt det princip Kristian von B's moonspike projekt kørte med, så jo: Det er en mulighed. Hmm det var vel bare på power point basis det "kørte" så at det er en mulighed er vel på samme niveau som et andet projekt "kørte" med udvendig pintle injektor. Ellers spændende ide m...

22. nov 2018 19:41BPM100 DPR?

Re: Er vi stadig ikke blevet enige

Endnu én, der mener sig berettiget til at afgøre, hvordan jeg ser sagen og tilmed påstår, at jeg ikke skulle tage de udregninger og formler, som jeg selv har skrevet, seriøst :-( Ok så det du siger er at kinetisk energi og bevægelse er relativt, men at det kun passer i kraft af at vi er nær...

29. okt 2018 12:09Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: Brian og toget

Hvor meget energi skal du så bruge for at accelerere det ene lod op til 70 km/t i forhold til jorden? Hvis vi skal skubbe til loddet fra jorden så E = ½ m ((70 km/t)^2 - (60km/t)^2) hvilket du nok er ret enig i. Hvis vi nu lige leger at vi taler m/s frem for km i timen og lod vejer 1kg hver...

28. okt 2018 21:42Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: Brian og toget

men du mener måske også, at hvis den indbyrdes hastighed mellem de to lodder er 0, er deres kinetiske energi også 0 Ja det er den da set ud fra initialsystemet bestående af de 2 lodder. Den kinestiske energi i forhold til jorden er er så den der opstår af de 60 km/t.

28. okt 2018 16:13Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: Brian og toget

Det er vel ikke enten lodderne eller jorden? Steen Som jeg forstår Carsten så kan han acceptere jorden som reference for lod 1 og lod 2, men han nægter at lod 1 kan være reference for lod 2 og lod 2 kan være reference for lod 1. Den logik forstår jeg ikke helt.

28. okt 2018 13:47Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: Brian og toget

For pokker da nej. De har netop IKKE deres egen referrence for deres kinetiske energi og dermed heller ikke for deres bevægelse! Så du mener ikke der er nogen reference mellem lod 1 og lod 2? Man skal altså bruge en overordnet reference som jorden? hvor stor skal lod 1 f.eks være for at du ...

28. okt 2018 13:03Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: Brian og toget

Nej Ok jeg er glad for vi er enige. Når du er enig i det er du altså også enig i at de to lod har deres egen reference mht bevægelse som er helt uafhængig af jorden.

28. okt 2018 12:42Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: Brian og toget

Altså er vi vel nu alle blevet enige om at to biler der kører i samme retning med 5 og 25km i timen (jord reference) har den samme indbyrdes energi som to der kører i samme retning med 60 og 80km i timen. Nej, absolut ikke, og det er netop min pointe! Jeg har 2 stk 1 kg lod hvor der sidde...

28. okt 2018 12:06Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: Brian og toget

Så jo: Al bevægelse er relativ Ikke hvis referencen mangler. .. men Carsten som Flemming skriver så har du ingen bevægelse hvis referencen mangler. Du har Brian der bevæger sig i forhold til toget. Du har molekylerne i raketudstødningen der bevæger sig i forhold til raketten. Altså er vi...

28. okt 2018 10:13Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: Hvile

Har du virkelig stadig ikke forstået togeksemplet? (altså at det er noget sludder) @Flemming Heldigvis ved vi at Kanstrup gerne indrømmer når han har skrevet noget forfærdelig vrøvl så mon ikke han vender tilbage når han har lavet lidt flere beregninger. Han kunne jo f.eks lege at han køre...

24. okt 2018 12:52Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur