Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bent Johansen

Bent Johansen

Kommentarer

Re: John Johansen,

Det er godt at se, at seriøse debatører kan erkende, når de tager fejl. Det kunne mange klimabenægtere godt tage ved lære af. Ingen nævnt, ingen glemt!!!! Ja, jeg er helt enig. Men overdrivelserne findes på begge sider når venstrefløjen viser billeder af en Frihedsgudinde med vand til ha...

19. apr 2019 1:21Macron lover genopbygning af Notre-Dame

Selvfølgeligheder

"Macron lover genopbygning af Notre-Dame" Gør han virkelig? Det er godt nok en stor overraskelse. Tænk hvis han havde stillet sig op foran et brændende Notre Dame de Paris og proklameret at "intet er så skidt det ikke er godt for noget, vi benytter lejligheden til at fjerne kirken og anlægge et...

16. apr 2019 16:11Macron lover genopbygning af Notre-Dame

Re: Blox

Nøj, hvor er den firkantede klods i baggrunden grim. Ja suk, men den er nok opført af nogen som ikke kender til godt ingeniørhåndværk :-) I øvrigt synes jeg sådan set ikke den er enormt grim, den skulle bare være opført i Nordhavnen eller Ørestaden i stedet for. Ikke ved siden af Chris...

16. apr 2019 11:21Københavns næste cykelbro på vej: Lille Langebro hejses på plads

Mennesker

Vi ved jo hvem de er. Det er dem som render ind og ud af fængslerne, dem som smider brosten mod politiet og dem som laver organiserede graffiti på S-togene. Hvad med at beskytte os andre mod disse mennesker, så behøver vi ikke også beskytte vores master med hjemmeværnet.

16. apr 2019 9:57Spørg Fagfolket: Bliver master saboteret i Danmark?

Re: Jernbanes hey-dayes var fra 1850 til 1950, længe siden

Kapaciteten på Jernbaner er og bliver håbløs lav i forhold til asfaltveje. Om de så har eet, to eller tre spor, er skinnekapacitet så lille, at jernbanerne aldrig bliver andet end et supplement i den danske transportsektor. Rullemodstanden for metalhjul på metalskinner er langt mindre end...

16. apr 2019 9:15Godsoperatør: Kun ét spor i Sønderjylland vil sende flere lastbiler på vejene

Re: Reserverne snævres ind ...

Det er jo nemt for DB at ønske dobbeltsporet - det er jo ikke dem selv skal betale Under forudsætning af DB kører godstog gratis igennem Danmark har du ret.

15. apr 2019 20:55Godsoperatør: Kun ét spor i Sønderjylland vil sende flere lastbiler på vejene

Re: Andre større flaskehalse

[quote id=905928] Ifølge DB Netze, planlægger de at færdiggøre jernbaneforbindelsen noget før det. Det kan selvfølgelig skride, men de er allerede et godt stykke med planlægningen: https://www.anbindung-fbq.de/de/ Nu har jeg læst de seneste to nyhedsbreve igennem på det link du skriver. Det nær...

15. apr 2019 20:53Godsoperatør: Kun ét spor i Sønderjylland vil sende flere lastbiler på vejene

Re: Og det næste store projekt

Og det næste store projekt går nok også til Italien - og det går i fisk hver gang.... Sydhavnsmetroen bygges af samme selskab. Men franskmænd byggede Storebæltstunnelen, den blev 3 år forsinket, meget dyrere og oversvømmet. Italienerne byggede også den nuværende metro (M1/2). Danskere ...

15. apr 2019 13:13Metro-entreprenør missede deadline: Nu står ny linje til 25 mia. kr. til forsinkelse

Re: Andre større flaskehalse

Den nye bane over Vestfyn står til at blive bygget henimod 2031, hvis man går i gang med byggeriet i 2024. Og til den tid er Femern-forbindelsen forhåbentlig færdiggjort, og så er der alligevel 2 (3!) spor til Messina. Tyskerne har forpligtiget sig til at udbygge deres jernbanestrækning t...

15. apr 2019 12:51Godsoperatør: Kun ét spor i Sønderjylland vil sende flere lastbiler på vejene

Unge

Måske det vil hjælpe, hvis de unge rent faktisk selv prøvede at efterleve idealerne? Det er så ikke lige tilfældet. I Danmark er det nærmest uoverkommeligt at få folk til: * Ikke at bruge engangsservice (har går de unge forrest i svineriet, og hvis du er i tvivl om det, kan de stille dig op ved M...

12. apr 2019 10:22Over 4.000 forskere støtter op om unges klimakrav: Tiden er knap