Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Uffe Palludan

Uffe Palludan

Kommentarer

Jeg ved snart ikke om man

Jeg ved snart ikke om man skal græde eller le. Se denne gamle kronik: https://ing.dk/artikel/kronik-batteritog-e...

3. maj 2019 22:04Ministeriet og DSB: Kan vi køre batteritog til Kalundborg?

aircon

Helt ærligt: parallelt med metroen kører på en stor del af strækningen bus 5C, som er lige så komfortabel, man skal fx ikke op og ned af trapper, hvor der af en eller anden ukendt årsag ikke er rulletrapper. Der er normalt udenfor myldretiden siddeplads og ikke som i metroen kun ståplads og så e...

27. jul 2018 21:11Passagererne sveder, og Metroselskabet ved ikke, hvor varmt de har det

Det er livsfarligt

For nogle år siden var der en af mine venner der købte sig en sådan cykel. Jeg var vildt imponeret over den. Skrev endda et udkast til en artikel som vi begge skulle lægge navn til om fremtidens cykeltrafik, for perspektiverne er store. Vi gav cyklen navnet smart-bike! Men efter godt en måned gik...

15. feb 2018 12:15Super-elcykel skal køre 45 km/t på danske cykelstier

Hvad bilder Rigsrevisionen sig ind?

At komme udefra og blande sig i baneinterne anliggender! Rigsrevisionen har absolut ingen kompetence i jernbanedrift.

10. jan 2018 14:14Rigsrevisionen undrer sig: Ministeriet svarer ikke på, hvordan det går med IC4

Batteritog

Det er uhyre glædeligt at tankerne om at batterificere de dansk baner nu er kommet så langt at selveste DTU har udarbejdet et notat, der ikke udelukker det. I år er det kun 10 år siden jeg begyndte at arbejde med ideen for at møde massiv modstand. På den anden side er hele diskussionen om batter...

9. jan 2018 10:39DTU-notat: Batteritog kan erstatte elledninger langs en del af de danske skinner

Endeligt

Batteritog Det er uhyre glædeligt at tankerne om at batterificere de dansk baner nu er kommet så langt at selveste DTU har udarbejdet et notat, der ikke udelukker det. I år er det kun 10 år siden jeg begyndte at arbejde med ideen for at møde massiv modstand fra det politiserende DSBs side. Hele...

9. jan 2018 10:36Batteritog: Den mest oplagte besparelse er broerne – og så alligevel ikke

Re: Skinner

Sammenligningen mellem en lightrail hver tiende minut eller en bus hver femte holder ikke hvis de skal koste det samme så bliver det snarere en lightrail i timen eller en bus i minuttet.

29. dec 2017 12:27Næste etape af Letbanen er udsat på ubestemt tid

Re: Skinner

Hvad er bedst for passagererne en "light"rail hver tiende minut eller en bus hver femte?

29. dec 2017 12:24Næste etape af Letbanen er udsat på ubestemt tid

Re: Skinner

Når man vil sammenligne busser og tog er det helt nødvendigt at man sammenligner sammenlignelige størrelser, dvs. to trafikløsninger der koster det samme.

29. dec 2017 12:14Næste etape af Letbanen er udsat på ubestemt tid

Man blir deprimeret

Det er lige til at blive deprimeret over. På intet tidspunkt har der været så meget som en ansats til at man ønsker at lære af fortidens fejltagelser - og jernbaneskandalerne er jo slet ikke kun IC4 og signalprojektet. De omfatter jo stort set alle jernbanebeslutninger i nyere tid. Hvordan er de...

26. dec 2017 10:57Leder: Førerløse S-tog – kun med indbygget nødbremse, tak