Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jørn Schmidt

Jørn Schmidt

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Så kære Ingeniøren - andet

Så kære Ingeniøren - andet emne ok- men jeg advarede jer for 3 år siden om alle jeres artikler med at falde på røven for RAKET MADSEN - min mening var der ingen rigtig substans, kun efter popularitet, som I modarbejdede I forhindrede mig I at kommenetere.

17. nov 2018 6:00800 universiteter: Vestager skal stække forlags-giganterne

Var med til både Storebælt og

Var med til både Storebælt og Øresundsbroerne. Dette er imponerende, fordi det er en simpel og meget forståelig løsning og generelt med afprøvede detaljer og stor erfaring i alle aspekter. Dette er et eksempel på god brobygning. Sænketunnel efter min mening ville have problemer på grund af lav va...

5. mar 2018 14:40VIDEO: Sådan støbes Frederikssund-broens fundamenter

Prioritet

Peter. Jeg har den største respekt for dine drengedrømme og din entusiasme, men jeg kan ikke se, hvordan du som ene mand kan udvikle et nyt brændstofsystem og hele logistikken med at overleve og gennem føre en raket tur og vende helskindet tilbage – det tager årevis for lande med kæmpe budgett...

24. nov 2014 12:41Vi skal finde nøglen, håber at gøre det med test i næste weekend.

Alvorligt sagt.

For mig er det begribeligt, at Ingeniøren bruger al så meget krudt på nogle håbløse amatører, som vil vise noget, som er vist/bevist for årtier siden (og de vil aldrig opnå noget bemærke-ligt) – fint det er deres ambition – men hvad med Ingeniøren tager vare for de, som virkeligt er på toppen og ...

21. nov 2014 12:06Hverdags aften med fire statiske tests og masser af data.

Det er det rigtige system.

Kære Vejdirektorat - fuldkommen enig - så hvorfor sætter I ikke dette som et kontrakt krav?????? Minimum tid for spærring - uden tvivl det mest sikre ( og generelt også det mest økonomiske) - det er imponerende, at der tillades andre metoder. Har selv været involveret i mange projekter med denne ...

15. okt 2014 12:39Vejdirektoratet efter brokollaps: Sådan bygger vi broer uden risikable støbninger

Re: Politisk Øvl.

Morten Knorborg Poulsen. Ville du investere i dette foretagende? Denne niche er totalt domineret af Holland, og har været det i årtier. Også skal noget som dette lykkes, så kræver det en person med vision - som Lego, Mærsk eller Danfos,og staten på så lang afstand som muligt. Norge kan vi glemme...

9. okt 2014 1:43Erhvervsminister: Vi skal have et nyt skibsværft i Danmark

Politisk Øvl.

Hvis verdens største container rederi IKKE kan køre et skibsværft i DANMARK - hvem kan så ???? ikke at forglemme Mærsk's involvering i olie og andre aktiviteter - ren og skær fantasi.

8. okt 2014 8:12Erhvervsminister: Vi skal have et nyt skibsværft i Danmark

Stål profiler.

Ud fra billeder og tegninger for forskallingen til denne bro, er det mit indtryk, at der mangler nogle langsgående og tværgående kraftige stålprofiler – INP eller lignende – så vidt jeg kan bedømme, så er der en masse brædder eller relative tynde træprofiler sat på højkant. Mit gæt er, at under s...

1. okt 2014 2:54Se, hvor kollapset bro gav efter

Ansvar.

Det er så godt som altid ved denne slags ulykker, at skylden ligger i understøtningen eller understøtningens underlag (jordbund). Side paneler eller enkelte paneler i bundforskalling bevirker kun, at der mistes beton. Jeg kender ikke detaljer for denne bro, men jeg vil tro, at havde man haft til...

30. sep 2014 1:12Stilladset på kollapset motorvejsbro måtte forstærkes flere gange

ERFARING.

Fakta er, at vores nærmeste naboer ikke kører på samme strøm system som Danmark. Dette var nu ikke min hovedpointe i det oprindelige indlæg. Køb tog som er afprøvet andre steder. Der, hvor det kører rigtig af sporet med hensyn til store ”offentlige” kontrakter er, at (”nye”) politikere/chefer oft...

27. sep 2014 0:36Minister: Jeg forhandler ikke DSB's fremtid, før vi har styr på IC4