Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jesper Nielsen

Jesper Nielsen

Kommentarer

Der blev lavet en Svensk test

Der blev lavet en Svensk test med en række Kia Ceed´s, hvor nogen fik frakoblet start stop systemet, og andre ikke. Besparelsen var nogen få liter brændstof om året. Start stopsystemet er ude af drift når temperaturen er under 4 C. Når der benyttes effektslugende udstyr som AC, sædevarme, varme i...

1. maj 2019 18:15Spørg Fagfolket: Sparer bilers stop-start-system virkelig energi?

Danskerne kommer til at betale strømmen

Snart vil 20% af verdens elforbrug, og 33% af Danmarks elforbrug gå til datacentre. Danmark prøver at opsætte vindmøller, opsætte solpaneler mm. For at reducere CO2 udslippet, og dermed leve op til internationale forpligtigelser. Når der bygges et nyt datacenter skal Danmark altså ud og bygge man...

6. okt 2018 11:42Datacenter på vej ved Esbjerg: Ingen planer for overskudsvarmen

https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE10578736/paed

Ulve er tilsyneladende overhovedet ikke sky, og vis jeg var 8 år gammel og skulle gå 300 meter op til bussen, men en ulv listede efter mig. Så ville jeg være rædselsslagen https://jyllands-posten.dk/international/e...

7. maj 2018 19:29En hund er en ulv er en hund

Jeg tror ikke der er på hundelovens positivliste over godkendte

Jeg tror ikke der er på hundelovens positivliste over godkendte racer, og da den heller ikke er øremærket, så må aflivning være påkræver ;o)

7. maj 2018 12:40En hund er en ulv er en hund

Re: det samme sker jo i danmark

@Karsten Henneberg Så din logik siger, at fordi der ikke bor særligt mange i Danmark, så kan vi bare forurene løs ?

4. maj 2018 8:23Stigning i CO2-udledning skyldes større og kraftigere biler

Re: det samme sker jo i danmark

@Bent Johansen Nu er det jo ikke sådan at jeg siger at man ikke selv har et ansvar. Men man må jo godt både bruge pisk og gulerod, Når når man ligger mellem 100 og 200% adfærds regulerende afgifter på biler. Så burde man jo jo tilrettelægge afgifterne således at man fik det resultat man ønskede. ...

3. maj 2018 19:16Stigning i CO2-udledning skyldes større og kraftigere biler

det samme sker jo i danmark

Da regeringen ændrede bilbeskatningen, så den gjorde store biler billigere, og mikro biler dyrere. Så er det jo klart at forbruget stiger, specielt når brændstof heller ikke er specielt dyrt. Det er da muligt at man kan finde enkelte store biler, der forurener mindre end mikro biler. Men generelt...

3. maj 2018 15:33Stigning i CO2-udledning skyldes større og kraftigere biler

Re: Hvad er det for noget vrøvl !

Hvis jeg køber en elbil i dag, skal jeg benytte det co2 forbrug der har været brugt til at fremstille batteriet til den bil jeg køber. Ikke til det batteri jeg kan købe om 12 år når jeg skal købe den næste bil

10. apr 2018 8:39DN om tal fra tysk elbil-rapport: »Det giver ikke mening«

https://www.danskeinvest.dk

https://www.danskeinvest.dk/articles/tesla... Batterilevetid på 160.000 km Tesla Model S’ batterier er af Li-ion typen. Batterierne har en markant længere rækkevidde end mange andre elbil-batterier, og de har en levetid på omkring 160.000 km. Det tage ca. tre en halv time at lade dem op.

9. apr 2018 20:12DN om tal fra tysk elbil-rapport: »Det giver ikke mening«

Re: Batterilevetid

Hvorfor mener i at batteriet kun holder 8 år? Tesla giver 8 års garanti. Det vil da være særdeles modigt, hvis levetiden kun er 8 år. https://ing.dk/artikel/elbilers-batterier-... Nissan giver 8 års /160.000 km garanti. De fleste fabrikanter er endnu dårligere. https://www.tu.no/artikler/sa-len...

9. apr 2018 20:06DN om tal fra tysk elbil-rapport: »Det giver ikke mening«