Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Isen Bjerg

Isen Bjerg

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Bundtræk

planlægge sine accelerationsmanøvrer det er ikke første gang jeg hører det, men hvornår er det helt præcist at man "lige pludselig" har brug for at accelerere kraftigt?

17. jan 2019 18:46Vi er ligeglade med køreegenskaber - for (næsten) alle nye biler kører godt

Re: Nej!

tørring ved ultrasonisk lyd dør bakterierne da ved det?

27. dec 2018 18:15Danmark kræver bakterie-dræbende program til opvaskemaskiner

Re: Det er nemt at løse !

Det er faktisk endnu nemmere: Brug absolutte, målbare, værdier i stedet for flimsy forholdstal, der kan manipuleres. Kavet kunne så fx være: Et køretøj med en totalvægt på xxxkg må maksimalt udlede så og så meget CO2. Dette kan til enhver tid kontrolleres, uden at kende til nogen forhistorie.

6. aug 2018 7:51Ny bilfusk kan gøre danske biler flere tusind kroner dyrere

Re: Tillid er godt

Men det hjælper jo ikke noget med et kontrolorgan (eller noget som helst andet) så længe man opererer med fluffy, ikke-målbare, tagets: "gennemsnitlig 15 % bedre end det i tror i kan levere om nogle år" - energiklasse A, A+, A++, A+++ for ikke at nævne A++ efter den nye skala..... - det holder ba...

25. jul 2018 22:52Bilfabrikkerne igen fanget i at fifle med test: Nu blæser de forbruget op

Re: Plugin-hybrid et misfoster

At I giver indlægget minusser ændrer ikke på at det er rigtigt Jeg syntes du skal prøve at læse den kommentar du citerer og de foregående indlæg igen, inden du revurdere dit eget indlæg ;-)

20. jun 2018 6:54Plugin-hybridbiler lever slet ikke op til lovet brændstofforbrug

Re: Offtopic

Carsten, jeg er bange for at du misforstår mig. Det jeg efterspørger er et shield til Arduino, så Atmel processoren stille og roligt kan koncentrere sig om sine egne data via UART, SPI, I2C, eller hvad der passer dig bedst. På shieldet har du så din FPGA, der håndterer selve protokollen.

5. jun 2018 12:01Hvordan skal et styreskab se ud?

Re: Offtopic

Hm, man kan køre CAN og WiFi med Arduino, men ikke Max-i?

4. jun 2018 20:30Hvordan skal et styreskab se ud?

Re: Serie hybrid

Men gør det noget at virkningsgraden er dårligere i de sjældne tilfælde man har brug for ICE? Hvis batteriet er fornuftigt, vil det jo ikke være ret ofte.

3. jun 2018 23:16Plugin-hybrider baner vejen for grønne biler

Re: Serie hybrid

Det er klart at batteristørelsen skal være fornuftig for at det giver mening - fx de 100km Torben Krogh foreslog. En I3 har jo også en fornuftig rækkevidde på el. Mht. støj, så er der nu ikke meget larm fra motoren i I3.

3. jun 2018 22:20Plugin-hybrider baner vejen for grønne biler

Re: Serie hybrid

Jeg er fuldstændig enig med dig. Det er simpelthen ufatteligt at det skal gøres så kompliceret. Er der nogen her, der har nogle gode argumenterer for parallel hybrid frem for serie hybrid?

3. jun 2018 20:48Plugin-hybrider baner vejen for grønne biler