Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lars Jørgensen

Lars Jørgensen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Sikke en tråd

Man anviser hvordan elbiler helt konkret er en overlegne og mere praktisk løsning for det overvældende flertal, som ovenikøbet ikke engang er dyrere måske snarere tværtimod. Og to indlæg senere møder man så igen den samme helt argumenterede påstand, "det er dyrt og fungerer ikke". Det f.........

16. okt 2019 18:28Tesla 3 bør blive Årets Bil 2020!

Re: Elbil med forbrændingsmotor????

Den kan kaldes en elbil, fordi range extenderen kun er til nød. En turbine er 5-10 sekunder om at starte op, så man må forvente at den ikke tænder og slukker under normal kørsel, som en hybrid gør det, derved er det en range extender der er monteret i en elbil.

16. okt 2019 17:35Mitsubishi afslører elbil med gasturbine og AR-teknologi

Re: Tak til de mange debattører

Sådan er vi jo så forskellige. Ja, Jeg ville foretrække Outlander metoden, hvor man kan trille og stadig have fuld regen ved opbremsning. Krybe funktionen er enten på grund af, at outlanderen ikke kan bremse til 0km/t eller fordi Mitsubishi vil have folk til at trykke på bremsen når man h...

13. okt 2019 0:36Tesla 3 bør blive Årets Bil 2020!

Re: Tak til de mange debattører

Når du slipper speederen på en Tesla, så kører regen max. Nej, den regen med den valgte effekt, så hvis man vil skifte mellem at trille uden modstand og fuld regen, så skal man rode rundt med touchskærmen eller balancere speederen. Jeg kører over en høj bro 2 gange om dagen og det passer ...

12. okt 2019 22:05Tesla 3 bør blive Årets Bil 2020!

Re: Tak til de mange debattører

I øvrigt kan oplyses at brugtvognsprisen på diesel- og benzinbiler i prisklasse med Tesla er på en kraftig nedtur i Europa https://www.teslarati.com/tesla-effect-wre... - og hvorfor dog også investere i en uddøende klima- og miljøbelastende teknologi. Bemærk at Teslarati er meget farv...

12. okt 2019 21:00Tesla 3 bør blive Årets Bil 2020!

Re: Ideen med sådan en pris

Jeg forsøgte for et par uger siden at lægge en rute til Kitzbühel i Østrig med en ruteplanlægger for elbiler. Samlet ladetid undervejs blev 1:26 med Tesla 3 LR AWD for en køretur på knap 1200 km. Din ladetid lyder lav. Hvilken rækkevide regner du med? standart udgaven med 400km WLTP kører ...

10. okt 2019 21:47Tesla 3 bør blive Årets Bil 2020!

Ikke meget SUV

Er den Danske SUV bølge på vej væk igen? Det undrer mig at 208eren er den eneste bil på listen, hvor der findes en model forgænger, i stort antal på de danske veje. At anbefale en Tesla 3 som årets bil, uden at have sammenlignet med den andre nominerede er ikke helt journalistisk korrekt. Når ma...

10. okt 2019 18:40Tesla 3 bør blive Årets Bil 2020!

Not to be used in aircraft

Det er åbenbart mere eller mindre normalt, at advare imod sine egne motorer, fordi Rotax, som leverer forbrændingsmotorer til søster modellen af dette fly, kommer med samme advarsel. Vi lever desværre i en tidsalder, hvor en producent skal forsikre sig imod, at bliver sagsøgt selvom forbrugeren ...

26. sep 2019 21:53Elflyproducent advarer: Motoren kan stoppe når som helst – uden varsel

Re: Vil priserne ikke stige?

Forstår det heller ikke helt. Hvis prisen konstant tilpasser sig til belastningen, skulle det hele balancere sig selv. Kun hvis prisen er fast og låst til et klokkeslet, uden senere at blive tilpasset, vil problemet med spidsbelastning om natten opstå. Hvis forbrugeren havde mulighed for at vælge...

24. sep 2019 17:45Det nytter ikke at flytte bilopladningen til natten

Re: Overdækkede parkeringspladser.

Mener du virkelig de tre meter gør nogen forskel? Det er ikke de 3 meter der gør en forskel, men det tykkere og mere ru glass gør en kæmpe forskel, sammen med at overfladen bliver langt mere slidt, når den bruges til at køre og gå på. Når solpanelet ikke bruges som kørsels overflade, er p...

19. sep 2019 21:57Skrøbelig, larmende og uproduktiv: Fransk solcellevej førte til fiasko