Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lars Jørgensen

Lars Jørgensen

Kommentarer

Re: Men gasdetektorer og ATEX certificering var måske en ide

At lave busen om til ATEX kommer til at koste mere, end busens pris alene og løser ingenting. Gasen der siver ud kan antendes af fru jensens bil der kører bag busen eller af de 30 personer ombord, der alle er udstyret med en ikke ATEX godkendt mobil telefon.

13. mar 2019 20:11Efter svensk eksplosion kører danske gasbusser ufortrødent videre

Re: Tanker om at tanke.

Arbejds opladning bliver noget rod, når elbiler bliver mere populære, så skal der rokeres biler hver time. 20 biler vil kræve omkring 5 oplade standere, hvilket er mere elforbrug end de fleste 40 personers firmaer bruger, så det er ikke noget der er billigt for firmaet. Så kommer afregningen af o...

11. mar 2019 0:50Efter flere forsinkelser: Tesla lancerer super-ladestationer med 250 kW

Re: Bolte vs bremse evne?

Bremseklodsernes bagside lægger an på stemplet, og fedtet forhindrer disse høje vibrationer Klodsen der ligger an på stemplet, klikker fast i stemplet og stemplet ligger an på en belægning, som er påført ovenpå metal delen af bremseklodsen, netop for at nedsætte bremsestøj. Kobberfedt kan...

17. feb 2019 0:22Værksted bag bremseproblemer hos politiet: »Det skulle vi have gjort bedre«

Fedt bruges ikke på bremseklodser.

"Det er normal procedure at smøre kobberfedt på bremsernes anlægsflader. En helt tør bremseklods mod et helt tørt bremseåg vil hurtigt begynde at hyle voldsomt" Fedt på bremseklodser kan opfanger bremsestøv og skidt, som kan være med til at bremserne ikke glider korrekt, de skal som udgangspunkt...

16. feb 2019 2:04Værksted bag bremseproblemer hos politiet: »Det skulle vi have gjort bedre«

Re: Forstår godt hvorfor.

Har ikke selv en Tesla, men der bliver skrevet om problemet rundt omkring https://electrek.co/2018/11/14/tesla-model... https://www.topspeed.com/cars/car-news/tes... https://www.cnbc.com/2019/01/30/how-to-fre... https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/mo... https://model3ownersclub.com/threads/c...

31. jan 2019 20:47Svenske myndigheder arbejder på at forbyde salg af Tesla-biler

Forstår godt hvorfor.

Model 3 leger man med elektrisk opvarmning af kabinen, for at holde ladestikket frostfri og for at vinduerne i dørene ikke fryser fast, så dørene ikke kan åbnes. Hvis man spilder 20km rækkevide hver dag, 30 dage i året for at bilen fungere, skal det i princippet med i regnestykket. I crash test ...

31. jan 2019 17:37Svenske myndigheder arbejder på at forbyde salg af Tesla-biler

I radio branchen samles data ind og komprimeres før det sendes.

Målingerne burde kunne lagres, komprimeres og sendes i pakker med længere tid mellem transmisionerne, men stadig med samme nøjagtighed. Med tilstrækkelig data, burde det være muligt at forudse eller planlægge sig ud af store begivenheder, istedet for at kikke på aktuelle målinger og handle ud fra...

4. dec 2018 17:52IoT-sensorer løber hurtigt tør for strøm

Kan det betale sig at "opbevare" personer på øen.

Der afsættes 750mio. iløbet af 4 år, ville det ikke være billigere at sende dem "hjem" jævnligt med normale passager fly istedet? Indtil deres sag er kørt igennem, kan de opbevares i fængsler spredt rundt i Danmark, da jeg går ud fra at de enten er her ulovligt eller har begået en form for krimin...

4. dec 2018 17:21BAGGRUND: Lindholms skift fra laboratorium til udrejsecenter

Re: Hvad skal autoværkstederne

Begynderfejlene ligger tilbage på modellerne fra 2012 til 2014, der er ikke flere fejl på Teslaer fra 2015 end andre bilermærker. Er der beviser bag den påstand? Er følgende problemer blevet løst nu?: Dør håndtags motorer der går i stykker. Dør Håndtag der fryser fast. Front motorer der g...

29. nov 2018 20:15EEA: Elbiler har mindre CO2-udledning end almindelige biler

Re: Levetiden virker helt forkert

150.000km er langt fra levetiden for en BEV. Pga. meget færre roterende dele og simplere motor skulle jeg mene at levetiden er mindst 2 gange levetiden for en ICE. Jeg tror at fabrikanten mangler erfaring eller med vilje underdimentionerer, for at holde prisen nede på elmotoren. En kolega...

27. nov 2018 18:03EEA: Elbiler har mindre CO2-udledning end almindelige biler