Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Peder Kruse

Peder Kruse

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Man bekymrer sig om klimaet

Man bekymrer sig om klimaet og vil ikke undvære flyvning ! 16kr50 til udvikling af nye brændstoffer, som stadig poster vanddamp ud i stratosfæren fra de 4.400.000.000 flybiletter i 2018 stigende til 8.800.000.000 i 2030-35 ? H A L L O

7. okt 2019 15:56Klimaafgift på flyrejser fra Danmark kan være på vej

Juhuu/Øv

Vi står foran en beslutning om at stoppe vores udledning af co2 fra fossile brændsler og endog afvikle en del af klodens bæredygtige kulstofkredsløb i håb om at sænke temperaturen. Snart erkender vi, at hvis vi grounder luftfarten, kan vi fjerne klimapanikken og implementere den grønne omstillin...

1. okt 2019 11:58Transportminister taler flyvningens klimakonsekvenser ned

Check udviklingen i luftfarten op mod t efter ww2

"Ifølge forskningen skal flyenes CO2-belastning sandsynligvis ganges med to-tre for at få hele bidraget til den globale opvarmning med" Hvis man sidder i toppen af et højt højt træ, er man nødt til at dele nedstigningen op i mange små etaper. https://globalnews.ca/news/2934513/empty-s...

1. okt 2019 11:20Transportminister taler flyvningens klimakonsekvenser ned

@Svend Ferdinandsen

@Svend Ferdinandsen "Fortæl mig lige hvor meget CO2 udledning absolut det ville svare til hvis køernes bøvser forsvandt og også flystriber" Der kommer ikke et kulstofatom ud af koen for eller agter, som ikke på forhånd er trukket direkte ud af atmosfæren gennem foderet, men det ekstra drivhus a...

17. sep 2019 22:36Trods 20 års forskning er flyrejsendes værste klimasynd ureguleret

Klimaforandringer

Hold fokus

17. sep 2019 22:13Industriens Mænd Mener…

Re: Det er først for nylig, at

Hvorfor skulle det kun være når vanddampen kondenserer og bliver synlig, at H2O har klimatisk effekt ? Tilførselen af vanddamp har været konstant stigende i omfang fra de nu 10.000+ fly siden 1945, men effekten ville falde hurtigt efter det sidste fly lander i en global test, men nu skal verden s...

17. sep 2019 21:59Trods 20 års forskning er flyrejsendes værste klimasynd ureguleret

Re: Det er først for nylig, at

Lavtliggende skyer i troposfæren har større albedovirkning end drivhuseffekt og virker derfor kølende, fordi miljøet i forvejen er 'tæt' af drivhusgasser, hvorimod 'skyer' over tropopausen reflekterer varmestråling, som netop er sluppet fri af troposfæren og på vej ud i rummet...

17. sep 2019 14:38Trods 20 års forskning er flyrejsendes værste klimasynd ureguleret

...og dumt

Nej vi vil hellere justere i klodens bæredygtige del af kulstofkredsløbet i form af koprutter og kobøwser. At flyve er jo at leve ! Det svarer til, at vi leder efter mønten under gadelampen, selv om vi lige har kastet den langt ud i mørket.

17. sep 2019 11:50Trods 20 års forskning er flyrejsendes værste klimasynd ureguleret

Et 'forsøg' over 3 døgn

https://globalnews.ca/news/2934513/empty-s...

17. sep 2019 10:50Trods 20 års forskning er flyrejsendes værste klimasynd ureguleret

Vanddamp

Hvorfor isolerer man udfordringen med luftfartens udledning af vanddamp til den synlige, kondenserede del, som oven i købet har en vis albedo virkning i dagtimerne ? Vi vedligeholder en ekstra skal af vanddamp uden om vores oprindelige drivhus troposfæren, og udviklingen i langturs luftfarten er...

17. sep 2019 10:39Trods 20 års forskning er flyrejsendes værste klimasynd ureguleret