Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Gilli Trónd

Gilli Trónd

Kommentarer

Dejligt med et ordenligt

Dejligt med et ordenligt detaljeret svar, tak til Claus Backalarz, Force og Ingeniøren for det. Håber der kommer flere “Spørg Fagfolket” på dette niveau i fremtiden.

7. apr 2019 16:47Spørg Fagfolket: Er det rigtigt, at man ikke kan måle støjen fra Tivolis fyrværkeri?

Re: Opklarende spørgsmål

Bliver Vejle i praksis en nyt omstigningscentrum som Fredericia ? Tror det hele tiden har været vejlensernes plan, at Fredericia ikke skulle være knudepunktet i trekantsområdet. De har kæmpet med næb og klør for at lyntoget stadigvæk skal tøffe hele vejen ind og ud af Vejlefjord, samt genere...

5. apr 2019 14:26Borgmestre til Ole Birk: Billundbane vil afkoble Herning og Struer

Re: Jeg synes vindmøller ser

Michael Mortensen 2 timer siden Re: Jeg synes vindmøller ser Der er også vindmøller på Nordsjælland. Det er bare et dårligt område, så derfor er der ikke så mange. Så skal der bare nogle flere op, så de kan leveres strøm nok til det bedre borgerskab. 1 af de helt store pr løbende km ned l...

30. mar 2019 11:53Vrede borgere sætter havvindmøller i Vesterhavet på pause

Re: Emner bør ikke være geofysik

Fin og interessant avisartikel. Men I er gået galt med emnenøgleordet nederst. Emner bør ikke være geofysik men geologi og strømningsmekanik. Hvis vi skal nørde om hvad vi kalder emnet, er det helt klart Fluvialmorfologi først og fremmest, og det er mere naturgeografi end geologi.

27. mar 2019 16:03Nye forsøg: Vandfald kan opstå helt af sig selv

Re: Bekvemmelighed, brugervenlighed, kunne være et argument

Den simpleste opsummering af mit argument er: Byg det ordentligt eller lad være med at bygge det overhoved. Det er mange eksempler på infrastrukturprojekter de sidste 20-30 år, hvor regnedrenge og kortsigtede lokalinteresser har skabt større problemer på den lange bane.

17. mar 2019 14:19Trafikforsker om jernbaneprojekt mellem Billund og Vejle: »Det er exceptionelt dårligt«

Re: Bekvemmelighed, brugervenlighed, kunne være et argument

Hej Hans Jørgen, Godt at jeg fik set denne artikel og dennes kommentarer, siden du nu citerer mig. Det jeg argumenterer for i det citat du bruger, er bl.a., at bekvemmeligheden ved skiftet mellem IC og ICL i Odense er stor nok til at de fleste bruger den. Passagerer skal kun gå til den anden si...

17. mar 2019 12:15Trafikforsker om jernbaneprojekt mellem Billund og Vejle: »Det er exceptionelt dårligt«

Middelfart og København

Hans Jørgen Nielsen 12 timer siden Re: Hvis man vil have folk og Problemet er at disse tog ikke bringer folk der hen hvor de skal. Hvad hjælper det mig at der er hurtigt to til Odense når jeg skal til Middelfart. Jeg funderer over thumbs down på dit indlæg. Hvad får en debattør til at stemme ...

14. mar 2019 10:59Ny plan giver asfalt 53 milliarder – skinner får 15

Er alle lommevogne talt med?

Det er et eller andet med de tal fra DST som ikke lyder rigtigt, enten mangler der en masse afgange (f.eks. alle transit togene fra Tyskland), eller er udsagn fra flere virksomheder og togoperatører forkerte. Carlsberg om deres huckpack-trailere: Vi når op på 1.000 heltog om året svarende ti...

10. jan 2019 10:41Forbud mod lastbiltrailere på godstog kan føre til flere ulykker på vejene

Underligt at læse at det er

Underligt at læse at det er varslet et forbud i dag, det var i hvert fald ikke trådt i kraft her i til morgenen, hvor vi mødte 2 godstog med lommevogne, lastet med sættevogne, da jeg tog lyntoget fra Købehavn til Odense.

8. jan 2019 14:17Havarikommission: Godstog kan køre rundt med ulåste vogne, selv om alle regler er overholdt

Undersøg, lær af fejlen, og sørg for at det aldrig sker igen.

Øltoget er mellem 30 og 38 sættevogne langt med en lille lastbil på enden, troede jeg havde en video af det, men viste sig at være et andet lommevogns-godstog, talte efter der og det pågældende tog var 38 lommevogne langt. DB har oplyst de tager 30 ture om ugen for Carlsberg alene, så det er cir...

7. jan 2019 19:42Trafikstyrelsen udsender advarsel mod lommevogne